راه کاری ویژه برای کاهش قیمت مسکن

عوامل عرضه و تقاضا به طور همزمان بر قیمت مسکن تاثیر گذاشته‌اند. افزایش قیمت زمین و هزینه‌های ساخت و ساز از یک سو و افزایش تقاضا ناشی از تورم، نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش جمعیت از سوی دیگر، باعث افزایش قیمت مسکن در ایران شده است.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:20:59
پیش بینی سرنوشت ساز مسکن تا پایان سال!

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که وام خرید مسکن پاسخگوی نیاز مردم در بازار مسکن نیست گفت: با توجه به طولانی شدن رکود بازار مسکن، سازندگان برای تامین مالی سایر پروژه‌های خود معمولا در آخر سال، واحدها را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:19:43
تا قبل از عید خانه بخریم یا نخریم ؟!

بررسی بازار مسکن تهران از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و مقایسه آن با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد کمترین تورم سالانه مربوط به منطقه یک بوده است.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:19:06
ثبت نام دریافت زمین رایگان دولتی اعلام شد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای اعطای زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر و همچنین کاهش مالیات واحدهای تولیدی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:18:22
یک توصیه به مردم برای خرید خانه

طی روزهای آینده جدیدترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن (دیماه ۱۴۰۲) منتشر می‌شود و با توجه به رکود حاکم بر این بخش کاهش معاملات در مقایسه با ماه مشابه سال قبل بسیار محتمل است.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:17:29
هشدار به وضعیت مسکن

واحدهای مسکونی ۲۵ الی ۳۵ متری در میان مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:16:43
خرید و فروش این خانه‌ها ممنوع شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز چهارشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، جزء ۴ بند ژ تبصره ۶ را تصویب کردند.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:16:10
خبر خوب برای تهرانی‌ها

حسین جنتی افزود: برنامه ابلاغی ساخت مسکن ملی به استان تهران ۴۹۷ هزار و ۷۶۵ واحد بوده است که شامل برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و ایوانکی است که از این میزان برنامه ابلاغ شده با توجه استقبال گسترده مردم، تعداد ثبت‌نام‌ها بیش از یک میلیون نفر متقاضی اولیه بود اما از این میزان پس از بررسی‌ها و فرایندهای قانونی، ۱۷۰ هزار و ۴۶۰ متقاضی تأیید نهایی شده‌اند.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:15:29
پیش بینی از افزایش قیمت مسکن در سال 1403

براساس آماری که اتاق بازرگانی ایران در ماه آذر امسال منتشر کرد، اگرچه ساخت و ساز مسکن در تابستان وضعیت بهتری نسبت به ماه‌های گذشته داشت، اما در دو ماه پایانی فصل پاییز دوباره وارد رکود شد. به بیان دیگر علاوه بر حوزه معاملات، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد مسکن در حوزه ساخت نیز با رکود روبه‌روست. وضعیتی که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر و طولانی‌مدتی را به این صنعت وارد کند.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:14:36
قیمت مسکن در ۱۴۰۳ چه می‌شود؟

فرشید پورحاجت گفت: شاید بخشی از این موضوع هم برمی‌گردد به مسائلی که در رابطه با گاز وجود دارد. دو نهاده سیمان و فولاد، امروز تقریبا به یک نقطه ثبات قیمتی رسیدند؛ هر چند که امروز بحث افزایش هزینه‌های باربری را هم داریم.

مشاهده شنبه 7 بهمن 1402 09:13:51
تعداد در هر صفحه
گزارش اشکال Top