متوسط قیمت مسکن در تهران متری چقدر شد؟

در تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی آمده است که در شهریور متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی ۴۳۲.۲ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است.

تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از تحولات بازار معاملات مسكن شهر تهران در شهريور نشان مي دهد متوسط قيمت خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني در تهران ۴۳۲.۲ ميليون ريال بود كه حاكي از افزايش ۱.۱ درصدي نسبت به ماه قبل است .

رشد ۱.۱ درصدي قيمت مسكن تهران طي شهريور نسبت به ماه قبل از آن در حالي است كه در مرداد ماه قيمت مسكن تهران نسبت به تير ماه ۲.۵ درصد افزايش يافته بود .

اين آمار همچنين نشان مي‌دهد تعداد آپارتمان هاي مسكوني معامله شده در پايتخت در شهريور امسال ، به حدود ۶ هزار واحد مسكوني رسيد كه نسبت به ماه قبل ۲۲.۹ درصد و ماه مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد كاهش يافته است . 

گفتني است، متوسط قيمت خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملكي شهر تهران در قياس با ماه مشابه سال قبل ۳۶.۳ درصد افزايش يافته است.

در ميان مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران، بيشترين متوسط قيمت يك متر مربع زيربناي مسكوني معامله شده معادل ۸۷۱.۳ ميليون ريال به منطقه  و كمترين آن با ۲۱۵ ميليون ريال به منطقه ۱۹ تعلق داشته است. 

گزارش اشکال Top