تنظیم بازار مسکن به دست مسکن اجاره‌ای

با توجه به ناتمام ماندن ساخت مسکن مهر و نهضت ملی مسکن گفته می‌شود ساخت و فروش مسکن، این بازار را تنظیم نمی‌کند.

يكي از اعضاي كميسيون عمران مجلس براي تنظيم بازار مسكن پيشنهاد كرده است به جاي ساخت و فروش، مسكن‌ها را به متقاضيان اجاره‌ داده شود.

به نقل از ايسنا،اقبال شاكري اظهار كرد: تا زماني كه مسكن اجاره‌اي راه نيفتد وضعيت اجاره‌بها به همين منوال خواهد بود. طبق قانون شهرداري‌ها و انبوه‌سازان به جاي ساخت و فروش مسكن، مسكن بسازند و اجاره دهند.

شاكري درباره راهكارهاي حل مشكل نرخ اجاره‌بها اظهار كرد: نبايد مداخله‌اي در بازار كنيم. اين يك كار اساسي زمين‌مانده در ساليان گذشته است كه نمي‌توان آن را با دستورالعمل و بخشنامه حل كرد.

مجلس از مسكن اجاره‌اي حمايت مي‌كند

وي توضيح داد: بايد هرچه زودتر پروژه‌هايي مثل مسكن ناتمام مهر و طرح مسكن اقدام ملي را اجرايي كرد و به پايان رساند. همچنين قانون جهش توليد مسكن را به درستي اجرا كرد. در كنار آن تا وقتي مسكن اجاره‌اي راه نيفتد كار اساسي صورت نمي‌گيرد.

اين عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ۱۰ سال از قانون مصوب مي‌گذرد ولي ما شاهد اجراي قانون مربوط به مسكن اجاره‌اي نيستيم. مسكن اجاره‌اي يعني شهرداري‌ها و انبوه‌سازان به جاي آنكه خانه بسازند و بفروشند، خانه بسازند و اجاره بدهند. ما در مجلس شوراي اسلامي از ابزار نظارتي براي اجراي اين قانون استفاده مي‌كنيم.

شاكري با بيان اين‌كه مجلس شوراي اسلامي در مورد وضع اجاره‌بها هم ورود كرده است، گفت: ما نمي‌خواهيم كار عجله‌اي انجام دهيم. مثلا در حوزه تعرفه مشاورين املاك ورود كرده و يا اين‌كه تنظيم رابطه حقوق مالك و مستاجر هم مواردي را تاكيد داشتيم. به طور كلي بايد تنظيم‌گري به گونه‌اي در بازار صورت گيرد كه آرامش ايجاد شود.

گزارش اشکال Top