حرکت معکوس طلای داخلی و انس جهانی/ کاهش قیمت سکه

انواع سکه در بازار طلا به‌دنبال نوسانات کاهشی قیمت دلار، کاهش قیمت را تجربه می‌کند، به‌گونه‌ای که قیمت سکه امامی ۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

بازار ديروز شاهد كاهش قيمت طلا ۱۸ عيار بود و هر گرم آن ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان افت را تجربه كرد. طلا با افتي كه تجربه كرد به نرخ ۱,۳۶۳,۷۰۰ (يك ميليون و سيصد و شصت و سه هزار و هفتصد ) تومان رسيد.

هر اونس طلا جهاني نيز، ديروز به ۱,۸۲۹ (يك هزار و هشتصد و بيست و نه) دلار رسيد كه نسبت به روز قبل ، افزايش ۰.۹۱ درصدي داشت.

قيمت طلا پايين آمد و هر گرم طلا ۱۸ عيار ديروز با كاهش ۱.۱۴ درصدي، از ۱,۳۷۹,۲۰۰ (يك ميليون و سيصد و هفتاد و نه هزار و دويست) تومان به ۱,۳۶۳,۷۰۰ (يك ميليون و سيصد و شصت و سه هزار و هفتصد ) تومان رسيد.

همچنين روز گذشته، هر مثقال طلا ۱۸ عيار با كاهش ۱.۱۳ درصدي نسبت به روز قبل ، ۵,۹۱۰,۰۰۰ (پنج ميليون و نهصد و ده هزار) تومان معامله شد.(دنياي‌اقتصاد)

در شرايطي كه قيمت اونس جهاني با افزايش قيمت معادل ۱۸۳۵ دلار و ۲۲ سنت ثبت شده است‌، اما بازار طلا و سكه برخلاف سير نزولي بازار جهاني و به‌دنبال نوسانات قيمت دلار در بازار آزاد، كاهش قيمت انواع سكه را تجربه مي‌كند؛ به‌گونه‌اي كه قيمت سكه امامي ۵۰ هزار تومان كاهش يافته است.

 

به اين ترتيب سكه امامي در معاملات ديروز، ١۴ميليون و ۲۷۶ هزار تومان قيمت خورده است. اين سكه روز گذشته با قيمت ١۴ ميليون و ۳۲۱ هزار تومان معامله مي‌شد كه كاهش قيمتي در حدود ۵۰ هزار تومان را نشان مي‌دهد.

نيم سكه نيز با قيمت ۷ ميليون و ۸۸۰ هزار تومان معامله مي‌شود. آخرين قيمت معاملاتي نيم سكه در روز گذشته، ۷ميليون و ۸۹۵ هزار تومان بود كه كاهشي نزديك به ۱۵ هزار تومان روبرو بوده است.

همچنين ربع سكه ۴ ميليون و ۸۷۲ هزار تومان قيمت خورده است كه نسبت به قيمت روز معاملاتي گذشته معادل ۴ ميليون و ۹۰۲ تومان، كاهش قيمتي نزديك به ۳۰ هزار تومان داشته است.

هر سكه يك گرمي نيز با قيمت ۲ ميليون و ۸۰۲ هزارتومان معامله مي‌شود كه نسبت به قيمت آن در روز گذشته معادل ٢ ميليون و ۸۵۲ هزار تومان كاهشي در حدود ۵۰ هزار تومان داشته است.

حباب سكه چقدر است؟

به اين ترتيب هر سكه امامي يك ميليون و ۱۹۶ هزار تومان، نيم سكه، يك ميليون و ۳۴۳ هزار تومان، ربع سكه، يك ميليون و ۵۹۹ هزار تومان و هر سكه يك گرمي، يك ميليون و ۱۹۰ هزار تومان حباب دارد.

گزارش اشکال Top