سقف تسهیلات مسکن روستایی چقدر افزایش یافت؟

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

آقاي رضا حميدي با بيان جزئيات تسهيلات طرح ويژه نوسازي و بهسازي مسكن روستايي و بازپرداخت اقساط اين وام افزود: افزايش سقف تسهيلات مسكن روستايي تا ۲۰۰ ميليون تومان با تسهيلات يارانه‌دار در دستور كار است و پيشنهاد افزايش سقف تسهيلات تا ۲۰۰ ميليون تومان در شوراي پول و اعتبار تصويب شده است. مقرر شده تا تسهيلات يارانه‌دار مسكن روستايي با نرخ سود ۵ درصد به متقاضيان طرح نهضت ملي مسكن و همچنين طرح ويژه نوسازي و بهسازي واحد‌هاي مسكوني روستايي پرداخت شود. مازاد اين تسهيلات تا سقف ۲۵۰ ميليون تومان با نرخ سود آزاد و ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

مسئول بنياد مسكن انقلاب اسلامي در بخش مسكن روستايي توضيح داد: تسهيلات به تناوب در سال‌هاي گذشته با افزايش همراه بود. هم‌اكنون رقم تسهيلات ۱۰۰ ميليون تومان است كه با مجموع دوران مشاركت و دوران اقساطي ۲۰ ساله، مبلغ اقساط ۷۰۰ هزار تومان است.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي با يادآوري اينكه اجراي طرح ويژه نوسازي و بهسازي مسكن روستايي از سال ۱۳۸۴ به منظور اجراي قانون ساماندهي و عرضه مسكن و همچنين برنامه‌هاي چهارم تا ششم توسعه براي ارايه تسهيلات ارزان‌قيمت در دستور كار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمين كرد، گفت: در زمان اجراي طرح ويژه بهسازي و مقاوم‌سازي واحد‌هاي مسكوني روستايي ۷ درصد واحد‌ها مقاوم‌سازي شده بود كه هم‌اكنون اين ميزان به ۵۰ درصد رسيده است.

حميدي ادامه داد: طبق برنامه مذكور قرار است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازي واحد‌هاي ساختماني به ۷۰ درصد برسد و تا پايان ۱۴۱۰، واحد‌هاي مسكوني به ميزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازي شوند.

گزارش اشکال Top