ماجرای پیامک خانه خالی چه بود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیامک‌هایی که در روزهای اخیر به برخی مالکان ارسال شده آخرین مرحله خوداظهاری است و مربوط به کسانی می‌شود که اطلاعات سکونتی‌شان در سامانه موجود نیست و به همین دلیل خانه خالی تلقی شده‌اند؛ بنابراین اگر تا پایان ماه جاری نسبت به تعیین وضعیت سکونتی خود در سامانه املاک و اسکان اقدام نکنند به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد.

محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: در راستاي اجراي ماده ۵۴ مكرر قانون مالياتهاي مستقيم مصوب آذرماه ۱۳۹۹ حدود ۱.۳ ميليون واحد خالي از سكنه را شناسايي كرديم و با وجود فراخوانهايي كه براي خوداظهاري در سامانه املاك و اسكان داديم، برخي افراد نسبت به ثبت اطلاعات سكونتي خود اقدام نكردند. البته برخي تغييرات نيز با خوداظهاري افراد صورت گرفت و اين رقم ۱.۳ ميليون دائما به‌روز مي‌شود. هموطنان بايد اگر تغييري از نظر خريد و فروش يا اجاره واحد آنها صورت گرفته در سامانه املاك و اسكان به نشاني amlak.mrud.ir درج كنند؛ در غير اين صورت مبناي ما خالي بودن واحد مذكور است.

وي افزود: هم‌اكنون اطلاعات سكونتي بيش از ۶۰ ميليون نفر از هموطنان در سامانه وجود دارد و قابل رصد است. اما تعدادي كه اخيرا براي آنها پيامك ارسال شده كساني هستند كه اطلاعاتشان موجود نيست و در واقع وضعيت سكونت آنها درج نشده است.

به گفته محمودزاده، اگر مالكان واحدهاي مذكور تا قبل از پايان ماه جاري كه آخرين مرحله اخذ خوداظهاري است نسبت به ثبت اطلاعات سكونتي خود اقدام نكنند، واحد آنها به عنوان خانه خالي تلقي و براي اعمال ماليات به سازمان امور مالياتي معرفي مي‌شود. هموطنان اگر واحد مذكور را خريد و فروش كرده يا اجاره داده‌اند بايد مستندات آن را در سامانه ثبت كنند.

گزارش اشکال Top