آهن و میلگرد ارزان شد/ قطع برق آهن را گران می‌کند؟

بازار آهن راکد است و تقاضایی برای خرید وجود ندارد. با توجه به عدم تقاضا، قیمت آهن و میلگرد در بازار ایران ارزان شد. آیا قطع برق فولادی‌ها تاثیری در افزایش قیمت آهن و میلگرد دارد؟

 افزايش قيمت مسكن باعث افزايش ركود در صنعت ساخت و ساز شده است. گويا با اين گراني‌ها مصرف‌كنندگان واقعي پولي براي خريد خانه ندارند.

به دليل شرايط ركودي در بازار مسكن قيمت مصالح ساختماني هم به دليل عقب‌نشيني سازندگان كاهش پيدا كرده است.به گفته فروشندگان آهن، توقف ساخت و سازها قيمت آهن و ميلگرد را اندكي كاهش داده است و فعلا تقاضايي براي خريد آهن و ميلگرد وجود ندارد.

عضو هيات مديره اتحاديه فروشندگان آهن به تجارت‌نيوز گفت: با توجه به از سرگيري مذاكرات هسته‌اي قيمت آهن و ميلگرد روند كاهشي دارد. البته از روز گذشته اعلام شد كه برق فولادي‌ها قطع شده اما به نظر مي‌رسد اين قطعي برق كوتاه مدت باشد و تاثيري در افزايش قيمت فولاد و ميلگرد ندارد.

محمدصادق چيت‌ساز توضيح داد: ميلگرد امروز با قيمت ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان فروخته شد و هر كيلو تير آهن هم با قيمت ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شده است. ميلگرد در آذر ماه نسبت به ماه گذشته هزار و ۲۰۰ تومان و قيمت آهن هم در اين مدت هزار و ۲۵۰ تومان ارزان شد.

انبوه‌سازان هم آهن نمي‎خرند

چيت‌ساز با اشاره به وضعيت تقاضا در بازار گفت: بازار آهن راكد است. نه تنها مصرف‌كنندگان با حجم خرد بلكه انبوه‌سازان هم تقاضايي براي خريد آهن و ميلگرد در بازار ندارند.

چيت ساز بيان كرد: بازار آهن و ميلگرد ديگر كششي براي گراني ندارد. پيش‌بيني مي‌شود ميلگرد و آهن تا پايان سال گران نشود.

افزايش قيمت مصالح ساختماني و نوسان قيمت دلار باعث شده كه ساخت و ساز در تهران متوقف شود. پيش‌تر رامين گوران اوريمي، دبير انجمن انبوه‌سازان تهران گفته بود: مردم براي خريد خانه در تهران پولي ندارند. از اين‌رو ساخت و ساز انبوه‌سازان هم متوقف شده است.

گزارش اشکال Top