مبلغ وام مسکن روستایی اعلام شد

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بزودی در شورای عالی مسکن سقف پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‎‌یابد.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: بزودي در شوراي عالي مسكن سقف پرداخت تسهيلات مسكن روستايي به ۲۰۰ ميليون تومان افزايش مي‎‌يابد.

اكبر نيكزاد روز دوشنبه در آيين تكريم و معارفه مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان بوشهر افزود: كارمزد اين تسهيلات پنج درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و با هدف تسهيل در پرداخت اين نوع تسهيلات ضمانت آن نيز سفته زنجيره‌‎اي سه نفره تعيين شده است.

وي اضافه كرد: با توجه به قرار داشتن كشور روي كمربند زلزله براساس برنامه‎‌ريزي صورت گرفته تا پايان سال ۱۴۱۰ همه خانه‌‌هاي روستايي مقاوم‎‌سازي مي‌‌شوند و در اين برنامه مقرر شده تا سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد مسكن روستايي در كشور نوسازي شوند.

نيكزاد عنوان كرد: تدارك چنين طرح ارزشمندي توسط مسئولان كشور در راستاي تسهيل در امر نوسازي مسكن روستايي است كه با اين شرايط سنگ‌اندازي برخي از بانك‌‎ها در پرداخت تسهيلات مصوب معني و مفهومي ندارد.

رئيس بنياد مسكن كشور ادامه داد: زلزله در جاي جاي كشور امكان وقوع دارد و چنانچه يك نفر هم در زلزله‌‌اي كشته شود زياد است از اين رو بايد همگان براي سرعت‌بخشي در روند نوسازي واحدهاي مسكوني روستائيان تلاش كنند.

وي عنوان كرد: كار در حوزه بنياد مسكن بسيار ارزشمند و در عين حال بسيار سخت است زيرا بايد خودش بودجه جاري را تامين و با عمل به اساسنامه واحدهاي مسكوني روستائيان را بسازد.

نيكزاد در بخش ديگري اظهار كرد: كسب هرگونه فرصت مديريتي يك غنيمت براي خدمت به مردم است كه مدير جديد بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان بوشهر بايد آن را غنيمت بشمارد.

مديركل جديد بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان بوشهر گفت: اميدوارم در اين فرصت خدمتي صادقانه و تلاش كارآمد براي پيشبرد اهداف بنياد و خدمت به مردم با محروميت زدايي از روستا و توليد مسكن داشته باشم.

عليرضا مقدم افزود: امروز تاكيد زيادي بر مديريت جهادي است اما بنياد مسكن از همان ابتدا با نفس قدسي امام راحل ساختاري جهادي داشته تا بتواند در خدمت رساني به مردم نهايت نقش آفريني داشته باشد.

مدير كل سابق بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان بوشهر نيز گفت: در اين هفت شرايط سختي در اين مجموعه داشتيم چراكه ۲ سال و چهار ماه دوران خدمتي با سرپرستي و يك معاونت گذشت با اين وجود خللي در خدمت به روستاييان رخ نداد.

حميد حيدري بريدي افزود: در سال ۹۳ خدمت جديدي در حوزه بنياد مسكن آغاز شد به طوري كه در يك سال اقدام بهساخت ۷۸ زمين چمن مصنوعي در سطح روستاها شد.

وي عنوان كرد: توقع مسئولان استان بوشهر نيز از بنياد مسكن بسيار بالا بود و در سال دوم با پاي كار آمدن كاركنان همه روستاهاي بالاي ۵۰۰ خانوار استان بوشهر از زمين فوتبال چمن مصنوعي برخوردار شدند و در سال سوم نيز نسبت به احداث بوستان اميد در روستاها اقدام شد.

حيدري بريدي افزود: در ابتداي كار سرانه فضاي سبز روستاهاي استان بوشهر ۶۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع بود كه اكنون به ۶۰۹ هزار مترمربع رسيده است.

وي عنوان كرد: در كنار اين پروژه‌‌ها همچنين نسبت به احداث ۲۰۰ زمين واليبال در روستاهاي استان بوشهر اقدام شد.

در اين آيين با تجليل از حميد حيدري بريدي، عليرضا مقدم به عنوان مديركل جديد بنياد مسكن استان بوشهر معرفي شد.

منبع: انتخاب

گزارش اشکال Top