اخباری مهم برای شروع بورس امروز / ۲ عرضه اولیه در آخر هفته

دیروز بازار سهام با اصلاح شاخص کل رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز کدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

ديروز بازار سهام با اصلاح رو به رو شد و افت سه هزار و ۷۸۰ واحدي شاخص (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع يك ميليون و ۵۳۷ هزار واحد قرار داد. امروز كدام اخبار در روند بازار موثر هستند؟

_  بر اساس اعلام شركت بورس و فرابورس قرار است روز چهارشنبه دو عرضه اوليه در بازار سهام انجام شود. عرضه اوليه فجهان و همچنين كيميا تك.

_ نرخ ارز در صرافي ملي روز گذشته ۵۱ تومان كاهش پيدا كرد و ۲۶ هزار و ۶۱۰ تومان اعلام شد. در مقابل قيمت دلار در بازار متشكل ارزي با افزايش همراه بود و با ۷۷ تومان افزايش قيمت به ۲۶ هزار و ۴۷۴ دلار رسيد.

_ محمدرضا پورابراهيمي رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از موافقت اوليه رئيس جمهور و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه جهت اختصاص سهام براي جاماندگان سهام عدالت تا پايان سال خبر داد.

_ محمد علي دهقان دهنوي با اشاره به برنامه سازمان بورس براي تغيير دامنه نوسان اظهار كرد: براي اين تغيير سازمان يك طرح تحقيقاتي دارد كه تقريبا در مرحله نهايي و جمع بندي است. پس از آنكه جمع‌بندي شد مرحله اي براي نظرخواهي از فعالين بازار سرمايه در نظر گرفته شده است و اگر نهايي شد اجرايي مي‌كنيم. دامنه نوسان، حجم مبنا و… جز از زيرساخت هاي بازار هستند و هركدام بايد با اجزاي ديگر ديده شوند، تغييري كه داده مي‌شود هم براي هميشه باشد نه اينكه طرحي انجام دهيم و بعد تغيير داده شود. قصد داريم يك طرح بلند مدت طراحي كنيم.

_ احسان خاندوزي وزير اقتصاد اعلام كرد: صورتحساب تمام شركت‌ها، بانك‌ها و بيمه‌هاي دولتي از ماه آينده شفاف خواهند شد.

گزارش اشکال Top