جدیدترین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

بررسی‌ها حاکی از آن است که تعداد فایل‌های سبزپوش در بازار رو به افزایش است.

روزنامه دنياي اقتصاد نوشت: اگرچه عمق ركود معاملات مسكن در تهران به حدي است كه ماهانه جز تعدادي معامله ضروري، خريد و فروشي انجام نمي‌شود، اما به نظر مي‌رسد فروشندگان زيادي اصرار دارند كه در همين بازار بي‌رمق ملك خود را بفروشند.

به نظر مي‌رسد از ميان كساني كه قصد فروش جدي دارند و املاك خود را نزد واسطه‌ها فايل كرده‌اند، يك گروه مصرتر از ديگران هستند. اين گروه مالكان آپارتمان‌هاي اصطلاحا «مساله‌دار» هستند؛ كساني كه املاك آن‌ها يك يا چند مشخصه از ميان مواردي كه نام برده مي‌شود را دارد؛ از قبيل ملك زيرهمكف يا بدون پاركينگ و آسانسور، ساختمان قديمي، واقع شده در كوچه‌هاي تنگ غيرخودرويي كه در بافت‌هاي فرسوده قرار دارند، بدون سند و قولنامه‌اي؛ واقع در محله‌هاي پرسروصدا و پرتردد بدون داشتن پنجره دوجداره كه عايق صوت باشد و.

هر يك از اين مشكلات مي‌تواند به تنهايي مالك را به فكر تبديل به احسن بيندازد و به همين خاطر اين گروه از مالكان اكنون قصدشان براي فروش جدي شده تا بتوانند در همين فضاي كم‌رونق، خريد ملكي بعدي خود را انجام دهند. به اين ترتيب عرضه آپارتمان‌هاي قيمت مناسب كه بهاي فروش آن‌ها زير قيمت ميانگين محله است، در هفته‌هاي اخير افزايش يافته است.

به گفته واسطه‌هاي ملكي، مالكان اين قبيل فايل‌ها هم از نوع مصرفي و هم از نوع سرمايه‌اي هستند كه بعضا ملك را با مستاجر واگذار مي‌كنند. خريداران اين فايل‌ها، اما بسيار كم‌تعداد هستند. در بازاري كه حتي املاك بدون مشكل ماه‌هاست در صف فروش باقي مانده‌اند، صرفا كساني كه بودجه ناكافي دارند و مي‌خواهند پول خود را به دارايي ملكي تبديل كنند، ممكن است به انجام چنين خريدي تن دهند.

گزارش اشکال Top