پیش‌بینی بازار مسکن بعد از انتخاب رئیسی

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی، رشد تولید و رونق بازار مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است گفت: افزایش عرضه منجر به ثبات قیمت مسکن می‌شود و انتظار داریم در نیمه دوم سال جاری آثار برنامه‌های منتخب مردم به شکل ثبات و حتی کاهش قیمت مسکن بروز پیدا کند.

مصطفي‌قلي خسروي درباره پيش‌بيني واكنش بازار مسكن به انتخاب سيد ابراهيم رئيسي به رياست جمهوري اظهار كرد: آيت‌الله رئيسي، مسكن را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده و اعلام كرده كه از روز اول مساله مسكن را پيگيري مي‌كند.

وي افزود: اين نشان مي‌دهد كه منتخب مردم، درك صحيحي از تاثير بخش مسكن بر معيشت مردم و همچنين رونق اقتصادي دارد. به هر حال مسكن يك حوزه كليدي و صنعت مادر است كه دست كم ۱۸۴ شغل كليدي را در بر مي‌گيرد. يعني اگر مسكن به رونق برسد اقتصاد كشور راه مي‌افتد.

رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه آشنايي كاملي با تفكر و برنامه‌هاي آيت‌الله رئيسي دارم گفت: ايشان هركجا بوده سعي كرده آثار خوبي از خود به جا بگذارد. به طور مثال معمولا از بنده موضوع كد رهگيري را جويا مي‌شد و دنبال مي‌كرد. علتش اين است كه ذاتا به شفافيت در همه زمينه‌ها اعتقاد دارد.

خسروي با اشاره به برنامه رئيسي براي احداث ساليانه يك ميليون واحد مسكوني در كشور تاكيد كرد: به طور قطع با برنامه‌ريزي، پشتيباني مالي و پشتكار، احداث يك ميليون واحد دور از دسترس نخواهد بود. من معتقدم در نيمه دوم سال ۱۴۰۰ نشانه‌هاي شكوفايي اقتصاد مسكن بروز خواهد كرد. البته حداقل بايد ۱۰۰ روز به آقاي رئيسي زمان بدهيم تا مقداري بر شرايط مسلط شود.

وي تاكيد كرد: به دليل آنكه نگرش آقاي رئيسي به ساخت و ساز است بسيار خوشبين هستيم كه با افزايش عرضه، قيمتها در بازار مسكن كنترل شود. پيش‌بيني بنده اين است كه در آينده متغيرهايي كه منجر به كاهش قيمت مسكن مي‌شود، بر متغيرهاي افزايشي غلبه مي‌كند. بدين ترتيب انتظار داريم قيمتها به ثبات برسد. همچنين از ركود فعلي خارج خواهيم شد.

خسروي همچنين درباره مشاركت مردم در سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: حضور مردم در صحنه با هر سليقه و گرايشي، نقشه‌هاي بيگانگان و دشمنان براي كمرنگ كردن انتخابات را نقش بر آب كرد. بنابراين تبريك اصلي را بايد به مردم بگوييم كه در طول ۴۲ سال گذشته نشان دادند براي روزهاي سخت آماده هستند. از امروز بايد با يكدلي دست به دست هم بدهيم و كشور را بيش از پيش به سمت آباداني و پيشرفت ببريم.

 

منبع: ايسنا

گزارش اشکال Top