خبر خوش برای مستاجران!

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: تابستان امسال بازار اجاره تحت اجرای بسته حمایتی از مستاجران با آرامش به کار خود ادامه خواهد داد.

محمود محمودزاده درباره آخرين وضعيت تصويب وام اجاره و تعيين سقف اجاره بها در ستاد مبارزه با كرونا گفت: بسته پيشنهادي وزارت راه براي تنظيم بازار اجاره و حمايت از مستاجران در ستاد تصويب شده و تا هفته ديگر ابلاغ خواهد شد.

وي با بيان اينكه پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي تداوم پرداخت تسهيلات اجاره بها و هم چنين تعيين سقف اجاره بها مثل تابستان سال گذشته است، گفت: اين پيشنهاد تصويب شده و به دليل تعطيلات چند روز اخير و تعطيلي ستاد مبارزه با كرونا و عدم برگزاري جلسه روز شنبه ابلاغ آن به هفته آينده موكول خواهد شد.

براساس اظهارات معاون وزير راه و شهرسازي مصوبه سقف اجاره بها و پرداخت تسهيلات اجاره به اين دليل مجددا تمديد مي شود تا بازار اجاره تابستان امسال هم با آرامش و بدون جهش قيمتي به كار خود ادامه دهد.

محمودزاده در پاسخ به اين سوال كه آگهي هاي اجاره خبر از افزايش قيمت و ارائه پيشنهادات نجومي و بالايي از سوي مالكان دارد گفت: يكي از دلايلي كه دولت سعي دارد امسال هم مصوبه تمديد تسهيلات اجاره و تعيين سقف را دريافت كند كنترل بازار و جلوگيري از افزايش قيمت ها است.

وي ادامه داد: به دليل اينكه بازدهي بازارهاي موازي پايين آمده است، بازار اجاره در كلان‌شهرها و شهرهاي پرتقاضا رقابتي مي شود كه ممكن است افزايش قيمت ها را در پي داشته باشد.

محمودزاده ابراز اميدواري كرد كه با تصويب نهايي بسته كنترل بازار اجاره در ستاد كرونا، قيمت ها در تابستان امسال هم كنترل شود.

معاون مسكن وزارت راه و شهرسازي هم چنين خبر داد كه به دليل كاهش قيمت مسكن، امسال ارقامي كه صاحب‌خانه ها مي‌توانند روي قرارداد اجاره خود اضافه كنند از سال گذشته كمتر است.

تابستان سال گذشته مالكان در كلان‌شهرها تا سقف ۳۰ درصد امكان افرايش بهاي اجاره را داشتند و هم چنين بايد قراردادهاي اجاره را تمديد مي‌كردند. اين مصوبه سال گذشته منجر به كاهش ۴۰ درصدي اسباب كشي در كلانشهر تهران شد.

وزير راه و شهرسازي نيز چند روز پيش اعلام كرد ارائه وام وديعه مسكن كه در سال گذشته توسط ستاد ملي كرونا مصوب و در كل كشور اجرايي شد در اينكه جابه‌جايي مستأجران كاهش چشمگيري داشته باشد بسيار مؤثر واقع شد.

وي گفته است كه كليات افزايش و تداوم وام وديعه مسكن در ستاد ملي كرونا مصوب شد. انتظار است تا با اين مصوبه مردم مراعات حال يكديگر را در اين ايام كه همه‌گيري كرونا وجود دارد داشته باشند تا همه با هم از اين بحران عبور كنيم.

تمامي قراردادهاي اجاره فعلا با مصوبه سال گذشته ستاد كرونا كه در تهران تا نرخ ۳۰ درصد است تمديد مي شود. تسهيلات وام اجاره نيز در سال گذشته ۵۰ ميليون تومان براي كلان‌شهرها بود.

منبع: خبرآنلاين

گزارش اشکال Top