قیمت روز مسکن ملی در تهران اعلام شد

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به ضرایبی که از تابستان گذشته اعمال شده، هم‌اکنون قیمت هر متر مسکن ملی در استان تهران به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

ياسر لك افزود: در آينده نيز ممكن است تعديل‌ها كاهشي يا افزايشي باشد. قيمت پايه در تابستان گذشته دو ميليون و ۷۱۹ هزار تومان بود كه با ملاك قرار دادن آن هم اكنون سه ميليون و۷۰۰ هزار تومان شده است.

هنوز به رقم ۴.۹ ميليون تومان نرسيده‌ايم

وي افزود: اينكه بعضا اعلام مي‌شود در حال حاضر قيمت مسكن ملي به چهار ميليون و ۹۰۰ هزار تومان رسيده احتمالا بر اين اساس عنوان مي‌شود كه حدس مي‌زنند از سه ماهه دوم سال گذشته كه طبق اعلام سازمان برنامه بودجه مشخص شد تا سه ماهه دوم سال جاري شامل چهار ضريب افزايشي شود و ممكن است به نرخ چهار ميليون و ۹۰۰ هزار تومان برسد اما هم‌اكنون به اين رقم نرسيده‌ايم.

معاون اداره كل راه و شهرسازي استان تهران تاكيد كرد: فهرست بهاي سال ۱۴۰۰ نسبت به فهرست بهاي ۱۳۹۹ در چند بخش شامل ابنيه، تاسيسات، لوله و ديگر مصالح محاسبه مي‌شود كه ممكن است حدود ۷۹ درصد افزايش يافته باشد. قراردادهايي كه سال گذشته منعقد شده بر پايه مبلغ دو ميليون و ۷۱۹ هزار تومان در هر متر مربع است. اما اگر امسال قرارداد منعقد شود بر اساس متري چهار ميليون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

لك درباره زمان اتمام واحدهاي اقدام ملي مسكن گفت: انشاءالله پروژه ها ۱۸ ماه پس از زمان شروع به اتمام خواهد رسيد. مگر اينكه اتفاق عجيب و غريبي بيفتد. عدم واريز آورده مي‌تواند طرح‌ها را دچار مشكل كند. اما حداقل اين است كه با همين تعدادي كه پول ريختند كارها را ادامه مي‌دهم. مثلا در يك پروژه ۲۵۰ واحدي به پيمانكار مي‌گوييم ۱۰۰ واحد كه متقاضيان آنها پول واريز كرده‌اند را بساز و ۱۵۰ واحد را فعلا دست نگه‌دار.

تا حد امكان با متقاضيان مدارا مي‌كنيم
لك با بيان اينكه طبق دستورالعمل، اجازه حذف متقاضيان بدحساب را داريم افزود: فعلا وزير راه و شهرسازي دستور داده است كه با مردم مدارا كنيم و تا جايي كه مي‌شود مهلت بدهيم تا آورده اوليه را ورايز كنند. سال گذشته هم كساني را حذف كرديم كه يك سال از زمان ثبت‌نام آنها گذشته بود اما اقدامي براي واريز وجه انجام نداده بودند. نظر وزير اين است كه با وام بانكي پروژه‌ها را جلو ببريم و اگر واقعا مجبور شديم اقدام به حذف افراد كنيم.

منبع: ايسنا

گزارش اشکال Top