متقاضیان وام ساخت مسکن به بانک مراجعه کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مالکان خصوصی‌، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است به بانک‌ها مراجعه کرده و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند.

محمود محمودزاده گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰ مقرر شده است كه يك ميليون و ۲۰۰ هزار واحد اعم از واحدهاي مسكوني شهري و روستايي، از تسهيلات ساخت مسكن استفاده كنند كه از اين تعداد ۴۰۰ هزار واحد براي واحدهاي مسكوني روستايي و ۸۰۰ هزار واحد براي واحدهاي مسكوني شهري در نظر گرفته شده است.

محمودزاده توضيح داد: همه مالكان خصوصي‌، خودمالكان و سازندگان بخش خصوصي بر اساس ضوابطي كه وزارت راه و شهرسازي تعيين كرده است به بانك‌ها مراجعه كرده و تقاضاي استفاده از تسهيلات ساخت را داشته باشند. بر اساس شاخص‌بندي كه انجام شده اين تسهيلات در اختيار واجدان شرايط كه عموما سازندگان واحدهاي متوسط و ارزان‌قيمت هستند، قرار مي‌گيرد.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: پرداخت تسهيلات ساخت مسكن افزايش يافته به واحدهاي گران‌قيمت تعلق نمي‌گيرد و اين بخشي از ضوابط وزارت راه و شهرسازي است. واحدهاي متوسط و ارزان قيمت مشمول قانون دريافت تسهيلات ساخت هستند.

مصوبه شوراي پول و اعتبار هفته آينده اعلام مي‌شود

محمودزاده در خصوص سقف تسهيلات ساخت اعلام كرد: اين موضوع هم اكنون در شوراي پول و اعتبار در دست بررسي است كه بر اساس سيستم بانكي بايد اين چهارچوب تعيين شود. بانك مركزي تاكنون جدول سهيمه بانك‌ها را اعلام كرده است اما در خصوص مبلغ ظرف يك تا دو هفته آتي اعلام خواهد شد.

وي اعلام كرد: بر اساس قانون همه بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مشمول اجراي اين طرح هستند و ابلاغ سهميه‌هايي كه بايد به تسهيلات ساخت مسكن اختصاص دهند را دريافت كرده‌اند.

محمودزاده يادآور شد: سهيمه بانك‌ها در ارايه تسهيلات ساخت مسكن متفاوت است و سهميه بانك مسكن با توجه به تخصصي بودن آن بانك در حوزه مسكن از ساير بانك‌ها بيشتر است.

منبع: فارس

گزارش اشکال Top