وام ساخت انبوه‌سازان، ۴۵۰ میلیون تومان

مدیرعامل بانک مسکن گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن، از ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

محمود شايان، افزود: انبوه‌سازاني كه از فناوري نوآورانه استفاده كنند تا سقف ۴۵۰ ميليون تومان وام ساخت در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

وي همچنين درباره وام مسكن جوانان نيز گفت: سقف اين وام در سال گذشته افزايش يافته و به ۴۰۰ ميليون تومان رسيد، اما به دليل افزايش تورم اين رقم تاثير زيادي براي خريد مسكن نداشت به همين دليل مبلغ قابل توجهي براي افزايش وام مسكن جوانان در نظر گرفتيم كه بايد شوراي پول و اعتبار آن را تصويب و ابلاغ كند.

مديرعامل بانك مسكن افزود: از طرف ديگر اگر فقط به افزايش وام توجه كنيم در بازپرداخت اين تسهيلات براي اقشار مختلف با توجه به درآمد محدودي كه دارند مشكل ساز مي‌شود.

شايان ادامه داد: دو راه در سياست‌هاي بانك مسكن در زمينه افزايش وام خريد مسكن در نظر گرفتيم، يكي افزايش وام مسكن جوانان را در دستور كار قرار داديم و آن را مصوب كرديم و ديگري از طريق طرح اقدام ملي مسكن، دولت ۴۰۰ هزار واحد بايد در بخش ساخت و ساز مشاركت داشته باشد كه نقش كليدي آن را بانك مسكن به عهده دارد.

وي گفت:​ تا الان توانستيم در اين زمينه ورود كنيم و هزينه ساخت ساختمان را براي متقاضيان كاهش دهيم و همچنين توان بازپرداخت را در اين زمينه نيز در نظر بگيريم.

مديرعامل بانك مسكن افزود: اوراق مسكن نيز مي‌تواند انتظار خريد مسكن را براي متقاضيان به شدت كاهش دهد و ديگر نياز نيست كه سپرده‌گذاري انجام شود و منتظر وام باشند كه اين موضوع به نفع مشتري است كه با خريد اوراق از امتيازات اين تسهيلات برخوردار مي‌شود.

منبع: خبرگزاري صدا و سيما

گزارش اشکال Top