ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز، حباب مسکن را شکست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهای فعلی مسکن، قیمت واقعی نیست و حباب زیادی دارد. گفت: روند نزولی که در بارار ارز و طلا آغاز شده است، تاثیر مثبتی در شکست حباب مسکن دارد.

محمود محمودزاده درباره چشم انداز قيمت مسكن گفت: مسكن به يك‌ كالاي سرمايه اي تبديل شده است و همزمان با بازار رقيب رشد كرده كه باعث شده تا قيمت هاي فعلي، واقعي نباشد.

به گفته معاون وزير راه و شهرساري قيمت كنوني مسكن چندين برابر افزايش قيمت مصالح ساختماني رشد داشته كه ناشي از رقابت با بازارهاي موازي وتاثيرگذار است.

محمودزاده گفت: سال گذشته در قيمت مصالح ساختماني رشد داشتيم اما رشد قيمت مسكن متناسب با رشد مصالح و زمين نبوده است و در رقابت با بازارهاي رقيب دچار حباب قيمتي شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين ايراد به وضعيت كنوني اقتصاد وارد است كه مسكن تبديل به كالاي سرمايه اي شده و روند قيمت گذاري را دچار بحران كرده است.

وي پيش بيني كرد كه همزمان با بهبود شرايط سياست خارجي، كاهش قيمت در بازارهاي رقيب از جمله طلا بورس و ارز رخ داده و شاهد كاهش قيمت ها در بازار مسكن باشيم.

محمودزاده گفت: روند نزولي كه دربارار ارز و طلا آغاز شده است تاثير مثبتي در شكست حباب مسكن دارد و در بازار مسكن تاثير مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش ايرنا متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در تهران در اسفند سال گذشته ۳۰ ميليون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود كه نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) كه اين شاخص متري ۲۸ ميليون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افزايش ۶.۶ درصدي و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۸) كه متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني ۱۵ ميليون و ۶۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود، افزايش ۹۳.۷ درصدي داشته است.

گران‌ترين منطقه تهران در اسفند ۹۹، منطقه ۱ با متوسط متري ۶۸ ميليون و ۷۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. پس از آن، منطقه ۳ با متوسط متري ۶۲ ميليون و ۲۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان و منطقه ۲ با متوسط متري ۴۸ ميليون و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد.

منبع: ايرنا

گزارش اشکال Top