تلاش مجازی مالکان برای افزایش نجومی اجاره بها

بررسی فایل های اجاره و رهن در سایت های املاک نشان از افزایش دوباره نرخ اجاره بها در فروردین ماه دارد اما اگر مستاجر هستید و در میان فایل هایی که برای اجاره پیشنهاد شده اند ، آپارتمان مورد نظر خود را پیدا نکرده اید سری هم به دفاتر مشاور املاک محلی بزنید زیرا قیمت ها به واقعیت نزدیک تر هستند .

تا تابستان و فصل جا بجايي ها دو ماهي باقي مانده است. در اين فصل با گرم شدن بازار اجاره ، افزايش نرخ اجاره بها نيز كمي شتاب مي گيرد اما به نظر مي رسد برخي از مالكاني كه در فروردين ماه مي خواهند آپارتمان هايشان را اجاره دهند با پيش بيني افزايش نرخ ها در تيرماه ، پيشنهاد قيمتي خود را مطرح كردند .

مشخص نبودن قيمت هاي واقعي اجاره بها كار را براي برخي از مستاجران سخت كرده و پيدا كردن گزينه مطلوب بسيار دشوار شده است . به نظر مي رسد به زودي با روشن شدن وضعيت بازار اجاره گزينه مطلوب خود را پيدا كنند.

مالكان عقب نشيني مي كنند؟

يكي از مشاوران املاك در محدوده مركزي شهر به اقتصادنيوز درباره نرخ هاي پيشنهادي اجاره مي گويد: «پيش بيني افزايش قيمت ها در بازارهاي مختلف سبب پيشنهادات بالاي برخي مالكان شده ، حتي برخي از مالكان كه پيش از سال آپارتمان هاي خود را براي اجاره به ما سپرده‌اند و هنوز اجاره نرفته نرخ هاي پيشنهادي خود را افزايش داده اند.»

او معتقد است: «به دليل عدم توان پرداخت قيمت هاي پيشنهادي مستاجران به سمت تمديد قراردادهاي اجاره مي روند وشايد برخي از مالكان هم عقب نشيني قيمتي كنند.»

مستاجران سردرگم شدند

افزايش قيمت اجاره بها براساس تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدي از سوي كارشناسان حوزه مسكن براي سال ۱۴۰۰ پيش بيني شده بود اما به نظر مي رسد برخي مالكان تلاش دارند در فروردين ماه با دماي قيمتي بازار تابستان آپارتمان هاي خود را اجاره دهند و كمي باعث سردرگمي قيمتي مستاجران دارد .

مستاجران اين نكته را هم نبايد فراموش كنند كه بر اساس مصوبه ستاد ملي كرونا تا سه ماه پس ازپايان كرونا مي توانند قرار دادهاي خود را بر اساس نرخ هاي اعلام شده از سوي ستاد ملي كرونا تمديد كنند . سقف مجاز افزايش اجاره در كلان شهرها ۲۵ درصد است .

گزارش اشکال Top