ثبت املاک با سند در سامانه املاک و اسکان ضروری است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: کلیه املاک اعم از دارای سند رسمی و غیررسمی باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

پروانه اصلاني در مصاحبه با راديو گفتگو در مورد وضعيت سامانه املاك و اسكان، اظهار داشت: براي اينكه زيرساخت‌ها دچار مشكل نشوند خوداظهاري را بر اساس ارقام كد ملي هموطنان طبقه‌بندي و دسته‌بندي كرديم.

وي افزود: اگرچه مردم هنوز آشنايي كافي براي نحوه ثبت اطلاعات خود در اين سامانه ندارند اما در حال حاضر اطلاعات خود را به تدريج در اين سامانه ثبت مي‌كنند.

مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي، راه‌اندازي سامانه املاك و اسكان را گامي جديد در راستاي شفاف‌سازي اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اينكه ما قبلا چنين چيزي را نداشتيم ممكن است مقاومت‌هايي در برابر آن صورت بگيرد و لذا از رسانه‌ها درخواست مي‌كنيم كه به اين حوزه ورود كنند.

اصلاني با اشاره به طراحي كليپ‌هاي آموزشي براي تسهيل ورود افراد جامعه به سامانه املاك و اسكان، گفت: ما اين كليپ‌ها را در اختيار رسانه‌ها و همچنين سامانه قرار داديم تا مردم مشاهده كنند اما تحقق اين مهم، وفاق و همكاري عمومي را مي‌طلبد.

وي نقش رسانه‌ها را در شفاف‌سازي اطلاعات و نشان دادن هدف اصلي از راه‌اندازي اين سامانه بسيار پررنگ دانست و گفت: قطعا منافع اصلي اين اقدام به آحاد مردم برمي‌گردد.

مديركل دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه و شهرسازي با تذكر اين نكته كه نه تنها مالكان، بلكه همه ايراني‌ها بايد توسط سرپرست خانوار وارد اين سامانه شوند و اطلاعات سكونتي و مالكيتي خود را وارد كنند، گفت: قانون‌گذار براي حمايت از افرادي كه واقعا قصد عرضه ملك خود را دارند اما در بازار تقاضايي براي آن‌ها نيست، ضمانت‌هايي را در نظر گرفته است.

اصلاني افزود: اگر كسي بخواهد ملك خود را به قيمت روز به بازار عرضه كند تداخلي با اين ماده قانوني پيدا نخواهد كرد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه كليه املاك اعم از داراي سند رسمي و غيررسمي بايد در سامانه ثبت كنند، گفت: هيچ تبعيضي بين شهرهاي مختلف نيز در اين مورد وجود ندارد و حتي براي سكونت و مالكيت در خانه‌هايي كه در شهرهايي با جمعيت زير يكصد هزار نفر هستند نيز بايد 
 

منبع: مهر

گزارش اشکال Top