مردم نگران ثبت اطلاعات در سامانه املاک نباشند

وزیر راه با بیان این‌که مردم نگران ثبت اطلاعات واحد مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند، گفت: مصوبه ستاد کرونا برای تمدید قرارداد مستأجران پابرجاست.

محمد اسلامي با اشاره به سامانه ملي املاك و اسكان اظهار كرد: مردم نگران نباشند و واحد‌هاي مسكوني خود را در اين سامانه ثبت كنند، اگر واحدي اضافه براي فرزندان خود يا در شهرستاني دارند، جاي نگراني از ثبت آن وجود ندارد.

وي ادامه داد: سال گذشته ۱٫۲ ميليون واحد مسكوني خالي به سازمان امور مالياتي براي اخذ ماليات معرفي شد. اجراي اين طرح با هدف جلوگيري از تلاطم قيمت مسكن و اجار بهاء انجام مي‌شود. اين طرح شامل كسب و‌كار‌هاي انبوه سازان نمي‌شود.

وزير راه همچنين درباره وضعيت مستاجران با توجه به كرونا گفت: مصوبه ستاد كرونا درباره تمديد قراردادهاي اجاره همچنان معتبر است و به زودي از طريق ستاد ملي مقابله با كرونا ميزان افزايش مجاز نرخ اجاره بهاء اعلام مي‌شود.

اسلامي تاكيد كرد: تا پايان كرونا عدم اسباب كشي در بازار اجاره مسكن معتبر است و مردم نگران اين موضوع نباشند.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طرح جامع حمل ونقل مورد سوال برخي از نمايندگان كميسيون عمران قرار گرفت، گفت: اين طرح در سال‌هاي ۹۸ و ۹۹ توسط وزارت راه و شهرسازي تهيه شد، با توجه به اين كه كشور ايران از نظر ژئوپلتيك در يك نقطه كانوني چهارراه كريدور شمال ـ‌ جنوب و شرق ـ غرب قرار دارد، طرح جامع حمل و نقل راه با تفاهماتي كه با كشورهاي همسايه و كشورهايي كه در كريدورها واقع شده‌اند همسو كرده‌ايم و تفاهم‌نامه‌هايي در اين باره امضاء و مبادله كرده‌ايم كه اهداف طرح جامع حمل و نقل را از جغرافياي كشورمان به يك جغرافياي بزرگ‌تر با رعايت الزامات ترانزيتي ارتقاء دهيم.

اسلامي با بيان اين كه فاز يك طرح جامع حمل و نقل تهيه شد و در دستوركار قرار دارد،‌ افزود: نظام حمل و نقل و لجستيك و انبارداري و تداركات بايد در كشور به گونه‌اي تنظيم شود تا به صورت فرابخشي از رفت و آمدهاي تكراري جلوگيري شود.

وي افزود: ما نظام لجستيك و نظام حمل و نقل را با هم يكپارچه و به حمل و نقل تركيبي توجه كرديم. اين طرح را در اختيار كميسيون عمران قرار خواهيم داد، ضمن آنكه خودمان در قالب سامانه ارتباط مردم و دولت «سامد» امروز مورد استفاده قرار مي‌دهيم و طرح‌هاي توسعه‌اي براي زيرساخت‌هاي حمل و نقل را با اين نظام جامع انطباق مي‌دهيم. اين طرح را براي دولت هم فرستاده‌ايم و امروز در كميسيون‌هاي دولت است و از آن جهت نياز به مصوبه دولت داريم كه طرحي فرابخشي است.

منبع: تسنيم

گزارش اشکال Top