پیش‌فروش ۱۰۰۰ واحد مسکونی در اطراف تهران/جزئیات قیمت‌گذاری مسکن ملی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ساخت مجتمع مسکونی یاس سپید در واوان گفت: این مجتمع با ۱۰۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب ساخته خواهد شد و اراضی این پروژه را بنیاد مسکن تامین کرده است.

عليرضا تابش در حاشيه مراسم چهل و دومين سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و كلنگ‌زني ۱۰۰۰ واحد مسكوني مجتمع ياس سپيد اظهار داشت: در بنياد مسكن انقلاب اسلامي در قالب‌هاي مختلفي براي مردم و اقشار هدف ساخت و ساز مسكن انجام مي‌شود و براي دهك‌هاي كم‌درآمد روستايي و شهري تسهيلات ساخت مسكن با بهره پايين ارائه مي‌شود به طوري كه اخيرا وام ساخت مسكن با كارمزد پايين ۴ درصد به ۸۰ ميليون تومان رسيده و در مناطق روستايي وام بلاعوض ۳۰ ميليون توماني پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به ساخت مجتمع مسكوني ياس سپيد در واوان گفت: اين مجتمع با ۱۰۰۰ واحد مسكوني توسط بنياد مسكن انقلاب ساخته خواهد شد اراضي اين پروژه را بنياد مسكن تامين كرده است.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي درباره نحوه قيمت‌گذاري اين واحدها بيان داشت: قرار بر اين است كه قيمت اين واحدها براساس نرخ تمام شده به اضافه ۱۰ درصد خدماتي است كه به مردم ارائه مي‌دهيم.

تابش با اشاره به نحوه واگذاري واحدهاي مجتمع ياس سپيد در واوان تصريح كرد: قرار بر اين بود كه اين مجتمع با منابع بنياد مسكن ساخته شود اما نظر وزير راه و شهرسازي اين است كه اين واحدها در اختيار افرادي كه براي مسكن ملي ثبت‌نامه كرده‌اند هم قرار بگيرد و اين امكان وجود داشته باشد متقاضياني كه ثبت‌نام كرده‌اند اين واحدها را پيش‌خريد كنند و بخشي از منابع اين پروژه از سوي مردم و با مشاركت متقاضيان تامين شود.

وي ادامه داد: اگر پروژه با منابع بنياد مسكن شروع و به پايان برسد احتمالا در مدت‌زماني سه ساله ساخته خواهد شد در غير اين صورت اگر منابع مردمي وارد پروژه شود مي‌توانيم در كمتر از دو سال اين پروژه را به پايان برسانيم و واحدها را به مردم تحويل دهيم.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي گفت: به نفع مردم است كه با قراردادهاي ۹۹ ساله وارد اين پروژه شوند.

همچنين جواد حق‌شناس ،معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي در اين مراسم با اشاره به قيمت تمام شده مسكن ملي اظهار كرد: برنامه وزارت راه و شهرسازي اين است كه قيمت ساخت در قرارداد با پيمانكاران ۲ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان به اضافه ۵ درصد و منهاي ۱۰ درصد براساس موقعيت و نوع پروژه باشد. همچنين مبناي تعديل هم ليست سه ماهه دوم سال ۹۹ سازمان برنامه و بودجه است.

وي افزود: قيمت پايه اين است و آنچه كه سازمان برنامه و بودجه تعديل مي‌كند به آن اضافه خواهد شد.

حق‌شناس در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه طرح استفاده از كارت مصالح ساختماني به كجا رسيد و آيا در پروژه‌اي از اين طرح استفاده شد، گفت: شركتي براي كادر مصالح ساختماني تاسيس شد كه مشغول به كار است و قرارداد آن بين بنياد مسكن انقلاب اسلامي و بانك مسكن منعقد شد. قرار بر اين بود كه اين شركت تامين فولاد، سيمان و ساير مصالح ساختماني را انجام دهد اما پيشنهاد ما به دولت اين بود كه تنخواهي در اختيار قرار دهد تا بتوانيم ظرف دو سال پيش‌خريد مصالح را انجام دهيم اما به دليل نبود منابع، پيشنهاد ما به طور كامل به اجرا نرسيد.

معاون بنياد مسكن انقلاب اسلامي افزود: عملكرد كارت مصالح ساختماني در سال گذشته ۴۸ ميليارد تومان بوده كه در برخي از پروژه‌ها از اين طريق به اجرا رسيدند.

منبع: خبرآنلاين

گزارش اشکال Top