مالکان اطلاعات ملک خود را در سامانه املاک ثبت کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: همه مالکان اطلاعات مربوط به واحد مسکونی خود را باید در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا یکبار دیگر وضعیت خانه‌های خالی مشخص شود.

«محمد اسلامي» روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيت دولت در جمع خبرنگاران درباره سامانه املاك و اسناد افزود: اين سامانه، محل اسكان را ثبت و ضبط مي‌كند تا از اقداماتي كه موجب برهم زدن تعادل بخش مسكن مي شود جلوگيري كند.

وي گفت: از ابتداي دولت هدف اين بود كه مسكن را از كالاي سرمايه اي خارج كنيم و به عنوان كالاي مصرفي قلمداد شود تا پول هاي سرگردان از بازار مسكن خارج شود.

وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: پول هاي سرگردان تلاطم ايجاد كرده است و اين قانون (ثبت تعداد املاك) بازدارندگي خوبي براي ورود سرمايه سرگردان به بخش مسكن دارد.

وي گفت: از ۱۹ فروردين مالكان بايد ملك خود را در سامانه ثبت كنند. اكنون يك ميليون و ۳۰۰ هزار واحد خالي شناسايي و معرفي شده است و با اين ثبت نام جديد اعتبار سنجي صورت مي گيرد كه كمك مي‌كند به تطبيق ليستي كه به سازمان امور مالياتي فرستاده شده است.

وضعيت سفر به تركيه
وزير راه و شهرسازي گفت: تورهاي گردشگري به تركيه متوقف، اما پروازها برقرار است، چون پروازها به تركيه بر اساس تبادلات تجاري و رفت وآمد براي كسب وكارها صورت مي‌گيرد و نقطه اتصالي است به باقي كشورها و از ابتدا ممنوعيتي درباره انجام پروازها نبود بلكه موضوع كنترل مسائل بهداشتي بود.

وي از تشديد كنترل ها و افرايش ظرفيت بهداشت مرزي كه هلال احمر هم به آن اضافه شده است خبر داد و گفت: از گذشته هم مقرر بود كه وزارت بهداشت آزمايشگاه‌هاي معتمد در كشورهاي هدف را تعيين كنند تا مسافران گواهي تست پي. سي. آر را صرفا از اين آزمايشگاه‌ها دريافت كنند تا امكان اعتبار سنجي مسافران وجود داشته باشد.

وي گفت: ظرفيت اخذ تست در پايانه ها و فرودگاه‌ها بايد متناسب باجمعيت باشند و ما مكلف به اجراي مصوبات ستاد هستيم.

منبع: ايرنا

گزارش اشکال Top