مسکن در سال ۱۴۰۰ ارزان می‌شود ؟

در ماه‌های پایانی سال یخ بازار مسکن آب شد و معاملات خرید و فروش تا حدودی رونق گرفت. سوالی که ذهن برخی از خریداران را درگیر کرده این است که آیا مسکن دوباره گران می‌شود؟ آن طور که رئیس اتحادیه املاک تهران پیش‌بینی کرده مسکن در سال ۱۴۰۰ ارزان می‌شود!

در ماه‌هاي پاياني سال يخ بازار مسكن آب شد و معاملات خريد و فروش مسكن رونق گرفت.

رئيس اتحاديه املاك تهران به تجارت‌نيوز گفت: اميدواريم كه قيمت مسكن در سال ۱۴۰۰ ارزان شود. به خصوص كه پيش‌بيني‌هاي ما نشان مي‌دهد روند قيمت در بازار مسكن كاهشي است.

حال آيا با توجه به افزايش نرخ دستمزد كارگران ممكن است قيمت مسكن روند افزايشي داشته باشد؟ به گفته مصطفي قلي خسروي افزايش نرخ دستمزدها اثر چنداني بر روند افزايشي قيمت مسكن ندارد. اينكه مي‌گويند مصالح ساختماني با افزايش نرخ دستمزد گران مي‌شود، چنين نيست و با افزايش نرخ دستمزد مسكن گران نمي‌شود.

او به روند معاملات مسكن در روزهاي پاياني سال هم اشاره كرد و گفت: بازار مسكن رونق دارد. در حال حاضر افراد براي فروش خانه‌هايشان به خريداران تخفيف مي‌دهند.

برخي از كارشناسان معتقدند بازار مسكن بعد از طي كردن يك دوره جهش و شوك قيمتي، حالا وارد يك دوره ثبات قيمتي شده است و احتمالا سال ۱۴۰۰ آغاز دوره ثبات قيمت مسكن است.

گزارش اشکال Top