فرصت نام‌نویسی وام اجاره تمام شد

امروز فرصت ثبت نام و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به پایان می رسد؛ البته کسانی که پرونده شان در بانکها در جریان است می توانند در روزهای آینده وام را دریافت کنند.

 پايان بهمن ماه آخرين مهلت دريافت تسهيلات كمك وديعه مسكن اعلام شده است. البته بنا به گفته معاون وزير راه و شهرسازي كماكان به كساني كه پيش از اين نسبت به بارگذاري مدارك و تشكيل پرونده در بانك اقدام كرده اند تسهيلات پرداخت مي شود اما فرصت نام نويسي جديد تمام شده است.

مردادماه امسال ستاد ملي كرونا پرداخت تسهيلات ۵۰، ۳۰ و ۱۵ ميليون توماني كمك وديعه مسكن به ترتيب در تهران، شهرهاي بزرگ و شهرهاي كوچك با نرخ سود ۱۳ درصد براي مستاجران به تصويب رساند.

حدود ۷۰۸ هزار نفر از ثبت نام كنندگان واجد شرايط دريافت اين وام شناخته شدند كه ۳۳۰ هزار نفر به بانك معرفي شده، تا كنون ۲۲۰ هزار نفر تشكيل پرونده داده و ۲۰۰ هزار نفر تسهيلات را دريافت كرده اند.

محمود محمودزاده ـ معاون وزير راه و شهرسازي ـ گفت: حدود ۳۷۰ نفري كه به بانك معرفي نشده اند نسبت به بارگذاري مدارك اقدام نكرده اند كه ديگر امكان پرداخت وام اجاره به اين افراد وجود ندارد. تعدادي از افراد از مردادماه و برخي ديگر از مهرماه فرصت ارايه مدارك داشته اند كه اين اقدام صورت نگرفت.

با توجه به اينكه بانكها در پايان سال حسابهاي خود را مي بندند از فردا يكم اسفندماه معرفي جديد به بانك براي دريافت كمك وديعه مسكن انجام نخواهد شد.

تسهيلات مرابحه خريد كالا و خدمات يا همان وام كمك وديعه اجاره به ميزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ ميليون تومان، از اوايل مردادماه در ستاد ملي مقابله با كرونا به تصويب رسيد. سود اين تسهيلات ۱۳ درصد است.

نحوه بازپرداخت آن بدين صورت است كه در روش اول، گيرندگان وام (مستأجران) مي‌توانند تسهيلات را يك‌ساله دريافت كنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پايان سال، اصل آن را پرداخت كنند.

در روش دوم، متقاضيان مي‌توانند وام را سه ساله دريافت كنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانك بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، كلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و ساير شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند كرد.

منبع:ايسنا

گزارش اشکال Top