مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد/ واحد‌های یزد به زودی افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم‌ اکنون ۵۰۴ هزار واحد در حال اجرا داریم گفت: ممکن است معدودی از واحدهای اقدام ملی مسکن به دلیل برخی مشکلات شروع نشده باشد اما طرح در قالب کلی، وضعیت مناسبی دارد و در برخی استان‌ها از جمله یزد به زودی افتتاح خواهیم داشت.

محمود محمودزاده اظهار كرد: بالغ بر ۵۰۴ هزار واحد اقدام ملي مسكن آغاز شده است و اغلب پروژه‌ها در حال اجرا است؛ بعضي در مراحل اسكلت و ديوارچيني قرار دارد، برخي در حال آماده‌سازي زمين و تعدادي هم در مراحل فوندانسيون است.

اينكه بيان مي‌شود بسياري از پروژه‌ها هنوز شروع يا حتي جانمايي نشده اطلاعات درستي نيست. ممكن است تعداد معدودي از پروژه‌ها به دليل برخي مشكلات هنوز شروع نشده باشد اما كليت طرح در وضعيت مناسبي قرار دارد.

وي افزود: كساني كه براي مسكن ملي ثبت نام كردند دو گروه هستند. براي حدود ۱۳۵ هزار نفر زمين واگذار شده كه تحت عنوان گروه‌هاي ساخت عموما در شهرهاي كوچك در حال ساخت هستند كه پروژه هاي آنها بين سه تا ۱۰ واحد است.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: حدود ۳۲۶ هزار واحد نيز در قالب ۷۸۰۰ پروژه در سراسر كشور تعريف شده كه در حال اجرا است.

تمام متقاضياني كه پول واريز كرده‌اند به پروژه وصل شده و معلوم است پروژه‌شان كجاست. اين اطلاعات بجز استان در سامانه ملي نيز قابل رصد است. بدين صورت كه در نقشه كشور به صورت GIS مي توان اين طرح‌ها را مشاهده كرد.

محمودزاده با بيان اينكه در بعضي استان‌ها مراحل اجراي طرح اقدام ملي مسكن سريع‌تر پيش مي‌رود گفت: تعدادي از پروژه‌ها در بعضي استان‌ها به مرحله سوم گرفتن اقساط رسيده است و حتي بعضي طرح‌ها از جمله استان يزد به زودي افتتاح مي‌شود.

وي با اشاره به ۴۰۰ هزار واحد برنامه ريزي شده براي طرح اقدام ملي مسكن خاطرنشان كرد: از ۴۰۰ هزار واحد قرار است ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و۳۰۰ هزار واحد در ساير مناطق اجرا شود اما امروز ۵۰۴ هزار واحد با پيشرفت فيزيكي متفاوت در شهرهاي مختلف كشور در حال اجرا است.

در واقع ۲۰۴ هزار واحد اضافه بر تعهدات خود مي‌سازيم كه ممكن است پروژه‌هايي كه با مشكلاتي مواجه شده در اين بخش قرار داشته باشد.

منبع:ايسنا

گزارش اشکال Top