بهره برداری از ۳۱ هزار مسکن مهر در دهه فجر

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر حدود ۳۱ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری شده که با احتساب واحدهای تکمیل شده قبلی، مجموع افتتاحات به دو میلیون و ۷۶ هزار واحد می‌رسد.

 از دو ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكن مهر دو ميليون و ۴۵ هزار واحد افتتاح و ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد در دهه فجر به مرحله بهره برداري رسيده است. اين پروژه كه چهاردهمين سال اجراي خود را سپري مي كند، به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود.

محمد اسلامي – وزير راه و شهرسازي قول داده باقي مانده مسكن مهر تا پايان و اوايل سال آينده به اتمام مي‌رسد.

طبق آخرين اعلام وزارت راه و شهرسازي، ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد مسكن مهر و ۲۱۳ پروژه در اين بخش با اعتبار ۹۴۹ ميليارد تومان در حال افتتاح است. از مجموع ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد مسكوني مهر ۲۹۷۴ واحد در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر جمعيت، ۱۸۰۳ واحد در شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر جمعيت و ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد در شهرهاي جديد به بهره برداري مي‌رسد.

واحدهاي مسكوني مهري در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر جمعيت شاملِ ۵۰۴ واحد به شكل اجاره‌داري ۹۹ ساله در آذربايجان‌شرقي، ۶۱ واحد اجاره‌داري حرفه‌اي و ۲۲۸ واحد به شكل تفاهم‌نامه سه جانبه در بوشهر، ۴۶۲ واحد اجاره داري۹۹ ساله و ۹۶ واحد به شكل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در خراسان‌شمالي، ۱۲۶ واحد اجاره‌داري ۹۹ ساله و ۳۰۶ واحد به شكل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در قزوين، ۱۲۷ واحد به شكل اجاره‌داري ۹۹ ساله و ۱۸۶ واحد به شكل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در گيلان، و ۷۲ واحد به شكل اجاره‌داري ۹۹ ساله در استان مركزي است.

جزييات واحدهاي مسكوني مهر قابل افتتاح در شهرهاي جديد
در مجموع ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد مسكوني مهر در شهرهاي جديد در ۱۹ استان در حال افتتاح است.

اين گزارش حاكي است كه ۱۲۸ واحد مسكوني مهر در شهر جديد بهارستان، ۱۹۳ واحد مسكوني مهر در شهر جديد بينالود، ۱۰ هزار و ۶۳۱ واحد مسكوني مهر در شهر جديد پرديس، ۷ هزار و ۹۴۱ واحد مسكوني مهر در شهر جديد پرند، ۱۹۶ واحد مسكوني مهر در شهر جديد رامشار، ۱۸۳ واحد مسكوني مهر در شهر جديد سهند، ۱۰۲ واحد مسكوني مهر در شهر جديد شيرين‌شهر، يكهزار و ۴۹۱ واحد مسكوني مهر در شهر جديد گلبهار، ۵ هزار و ۲۴ واحد مسكوني مهر در شهر جديد هشتگرد افتتاح مي‌شود و به بهره‌برداري مي‌رسد.

منبع:ايسنا

گزارش اشکال Top