وام مسکن کم بهره برای کارکنان و بازنشستگان وزارت دفاع

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت وام مسکن ارزان‌قیمت به کارمندان و بازنشستگان وزارت دفاع خبر داد و گفت: سود این تسهیلات ۶ و ۸ درصدی است.

به گزارش اقتصادنيوز از تسنيم،  محمود شايان در مراسم امضاي تفاهمنامه همكاري بانك مسكن و وزارت دفاع براي تامين مالي ساخت واحدهاي مسكوني مختص كاركنان و بازنشستگان اظهار كرد: در قالب اين تفاهم‌نامه تامين منابع براي تامين مالي واحدهاي مسكوني مختص كاركنان و كارمندان و همچنين بازنشستگان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از جانب بانك مسكن و با اختصاص تسهيلات ارزان‌قيمت با نرخ‌هاي 6 و 8 درصدي انجام خواهد شد.

وي تصريح كرد: اين اقدام با همكاري و موافقت بانك مركزي، پيگيري‌هاي دولت، وزارت راه و شهرسازي و بانك مسكن به سرانجام رسيده و از طريق سپرده‌گذاري در حساب صندوق يكم امكان‌پذير است.
وي بابيان اينكه در قالب اين تفاهم‌نامه اعتباري بالغ‌بر 2 هزار و 500 ميليارد تومان براي پرداخت تسهيلات به 41 هزار نفر از متقاضيان واجد شرايط پيش‌بيني‌شده است، گفت: هدف از اين اقدام، سرعت بخشي و تسهيل شرايط ساخت و واگذاري واحدهاي مسكوني براي اين گروه از متقاضيان است كه توسط وزارت راه و شهرسازي براي ساخت و واگذاري مسكن به آن‌ها در قالب طرح اقدام ملي برنامه‌ريزي‌شده است.

مديرعامل بانك مسكن با بيان اينكه اين تسهيلات ارزان‌ترين تسهيلات در شبكه بانكي در بخش مسكن است گفت: مطابق با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، اقساط اين تسهيلات نيز 144 ماهه در نظر گرفته ‌شده است.

شايان افزود: سقف اين تسهيلات در شهرهاي بزرگ 80 ميليون تومان و در شهرهاي با جمعيت بيش از 200 هزار نفر، 60 ميليون تومان است. همچنين با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و موافقت بانك مركزي امكان اختصاص اين تسهيلات به‌صورت زوجين با همسران كاركنان و بازنشستگان نيروهاي مسلح نيز فراهم‌ شده كه با اين اقدام گام مثبت و موثري در تامين مسكن اين گروه از متقاضيان برداشته خواهد شد.

منبع: اقتصادنيوز

گزارش اشکال Top