نرخ رهن و اجاره در لواسان چقدر است؟

قیمت رهن و اجاره در لواسان همانند سایر نقاط تهران در چند ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که یک آپارتمان ۲۷۰متری را باید با ۱.۱۰۰میلیارد و ماهانه یک میلیون تومان، اجاره کرد.

 

به گزارش تجارت‌نيوز، برخلاف باورعمومي، لواسان فقط محل سكونت افراد ثروتمند نيست و اين باور، سبب بروز مشكلاتي براي ساكنان بومي و افرادي با درآمد پايين و متوسط در اين محدوده شده است.

هزينه رهن و اجاره در لواسان آنچنان افزايش يافته كه تقريبا تامين آن از عهده اكثر ساكنان بومي خارج است زيرا آنها مجبورند يك واحد ۸۵متري را با ۱۰۰ميليون رهن و ماهانه ۲.۵ ميليون تومان اجاره كنند.

نگاهي به فايل‌هاي اجاره در لواسان نشان مي‌دهد حداقل ميزان رهن برابر با مبلغ ۳۰ميليون تومان و ماهانه ۲.۵ميليون تومان اجاره براي يك واحد ۱۳۰ متري، ۳۰ميليون رهن و ماهانه ۴ميليون تومان بابت اجاره يك واحد ۷۵متري، ۵۰ ميليون رهن و ماهانه ۵ ميليون تومان بابت اجاره ۱۳۰متري، ۷۰ميليون رهن و ماهانه يك ميليون تومان براي اجاره يك واحد ۷۰ متري، ۸۰ميليون رهن و ماهانه ۱.۵ميليون تومان بابت اجاره يك واحد ۶۷ متري است.

البته در اين محدوده آپارتمان‌هاي خاص با قيمت‌هاي خاص‌تر رهن و اجاره داده مي شوند كه به حتم مستاجران آنها داراي تمكن مالي فراواني هستند كه مي‌توانند از پس اجاره ماهانه ۱۵ميليون توماني برآيند. مبلغ بقيه فايل‌ها از ۱۰۰ ميليون تا ۱.۱۰۰ ميليارد تومان و اجاره ها نيز از ۳ تا ۱۵ ميليون تومان است كه به نسبت هزينه بالايي محسوب مي شود.

منبع: خبرآنلاين

گزارش اشکال Top