شرط معافیت از هزینه تکمیل مسکن مهر چیست؟

افرادی که فاقد مالکیت هستند و تمایلی به پرداخت مبلغ ۱۶ تا ۳۱ میلیون تومان هزینه تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس را ندارند می‌توانند با پذیرش قرمز شدن فرم «ج» خود از پرداخت این مبلغ معاف شوند.


براي كپي كردن لينك پست كليك كنيد
شرط معافيت از هزينه تكميل مسكن مهر چيست؟
شرط معافيت از هزينه تكميل مسكن مهر چيست؟
افرادي كه فاقد مالكيت هستند و تمايلي به پرداخت مبلغ ۱۶ تا ۳۱ ميليون تومان هزينه تكميل واحدهاي مسكن مهر پرديس را ندارند مي‌توانند با پذيرش قرمز شدن فرم «ج» خود از پرداخت اين مبلغ معاف شوند.

yektanet.com
به گزارش تجارت‌نيوز، از ابتداي دي ماه امسال، شركت عمران شهر جديد پرديس، متقاضيان دوم و بيشتر مسكن مهر را به پرداخت هزينه‌هاي ۱۶ تا ۳۱ ميليون تومان كه براي تكميل واحدها هزينه شده مكلف كرد. اين مبلغ كه در واقع ۲۰ تا ۲۵ درصد هزينه‌هاي انجام شده را شامل مي شود در فاز ۵ و ۹ معادل ۲۸ ميليون و ۵۰۷ هزار تومان، فاز ۸ به ميزان ۳۰ ميليون و ۴۹۷ هزار تومان، فاز ۹ قديم ۲۰ ميليون و ۷۳۹ هزار تومان، فاز ۱۱ بالغ بر ۳۱ ميليون و ۳۲۱ هزار تومان و فاز ۳ معادل ۱۶ ميليون و ۷۲۰ هزار تومان است.

همچنين از دي ماه سال ۱۳۹۸ خريد عرصه براي متقاضيان ثانويه اجباري شده است.

مهدي هدايت، مديرعامل شركت عمران پرديس دريافت بخشي از هزينه‌هاي تكميل واحدها را در راستاي مقابله با فعاليت‌هاي دلالي و سوداگري در پرديس دانست. او البته گفت كه افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي شامل كميته امداد و بهزيستي، خانواده شهدا، جانبازان و افراد فاقد تمكن مالي، اجباري به خريد عرصه ندارند و مشمول پرداخت هزينه‌هاي افزايش واحد نيز نمي‌شوند.

در پي اين اقدام، محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي؛ هم پرداخت بخشي از هزينه‌هاي تكميل مسكن مهر را بر اساس مصوبه شوراي مسكن دانست و از آن حمايت كرد.

از طرف ديگر اعلام شده كساني كه واحدي ديگري را در اختيار ندارند و همچنين از توانايي پرداخت بخشي از هزينه تكميل ساخت واحدهاي مسكن مهر برخودار نيستند يا تمايلي به پرداخت آن ندارند مي‌توانند با پذيرش قرمز شدن فرم «ج» كه به معناي پذيرش عدم استفاده از تسهيلات دولتي در حوزه زمين و ساختمان است، از پرداخت هزينه‌هاي عرصه معاف شوند.

در اين راستا شركت عمران پرديس از سازمان ثبت اسناد و املاك و همچنين سامانه وزارت راه و شهرسازي استعلام مي‌گيرد. اگر افراد متقاضي فاقد مالكيت باشند و تا كنون از تسهيلات دولتي استفاده نكرده باشند مي‌توانند از اين معافيت برخوردار شوند.

بنا بر اين گزارش، در سال ۱۳۹۱ عمليات احداث ۸۱ هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد پرديس واقع در ۱۷ كيلومتري شرق تهران آغاز شد كه به ۸۳ هزار واحد افزايش يافت. طبق آخرين آمار تا كنون ۶۰ هزار واحد تحويل شده و قرار است در اسفندماه ۱۳۹۹ نيز ۱۰ هزار واحد ديگر تحويل شود. مهدي هدايت، مديرعامل شركت عمران پرديس گفته كه ساير واحدها در اوايل سال آينده و قبل از اتمام دولت تكميل مي‌شود. شهر جديد پرديس داراي ۱۲ فاز است كه فاز ۱۲ آن اخيرا كلنگ‌زني شده است. فازهاي يك تا چهار در شهر اصلي، فاز پنج، چهار كيلومتر، فاز هشت، هشت كيلومتر، فاز ۹ پنج كيلومتر، فاز ۱۱ شش كيلومتر از شهر اصلي فاصله دارند. پارك فناوري پرديس در فاز شش، ناحيه صنعتي خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ اين شهر در منتهي اليه شمالي فاز چهار قرار گرفته‌اند. فاز ۱۲ نيز در پنج كيلومتري شمال شرقي پرديس واقع شده است.

منبع: ايسنا

گزارش اشکال Top