برای وام ۲۴۰ میلیونی مسکن چقدر باید پرداخت کنیم؟

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در هفته‌های گذشته کاهشی بوده و در آبان ماه سال جاری به ۷۳ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید حدود ۳۵ میلیون تومان بپردازند.

تسه فروردين، ارديبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتيب ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۱۰۰ تومان قيمت دارند. هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در تير با قيمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قيمت ۷۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهريور با قيمت ۷۵ هزار و ۴۰۰ تومان دادوستد مي‌شود.

قيمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نيز ۷۷ هزار تومان، ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در دي، بهمن و اسفند سال گذشته نيز با قيمت‌هاي ۷۴ هزار و ۶۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۳۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان دادوستد مي‌شود.

قيمت تسه در فروردين تا آبان ماه سال جاري

بر اين اساس، تسه (اوراق) فروردين، ارديبهشت و خرداد سال جاري به ترتيب ۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان، ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان قيمت دارند و هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در تير با قيمت ۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد با قيمت ۷۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در شهريور با قيمت ۷۶ هزار و ۴۰۰ تومان دادوستد مي‌شود.

اين اوراق در مهرماه ۷۶ هزار و ۴۰۰ تومان و در آبان ماه نيز ۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان قيمت داشته اند. اين گزارش نيز بر اساس قيمت تسه در آبان ماه نوشته شده است.

قيمت اوراق براي مجردها و متاهل‌هاي تهراني

بر اين اساس، با توجه به اينكه مجردهاي ساكن تهران مي‌توانند تا ۱۴۰ ميليون تومان تسهيلات دريافت كنند كه شامل ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات خريد مسكن و ۴۰ ميليون تومان جعاله مي‌شود؛ بنابراين براي دريافت ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات بايد ۲۰۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند كه هزينه اين تعداد اوراق با تسه ۸۰۷۳ هزار و ۳۰۰ توماني برابر با ۱۴ ميليون و ۶۶۹ هزار تومان مي شود كه با در نظر گرفتن ۴۰ ميليون تومان وام جعاله كه براي آن بايد ۸۰ ورق به مبلغ پنج ميليون و ۸۶۴ هزار تومان خريداري كنند، رقم آن به ۲۰ ميليون و ۵۳۳ هزار تومان مي‌رسد.

زوج‌هاي تهراني نيز بر همين اساس مي‌توانند تا سقف ۲۴۰ ميليون تومان شامل ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات خريد مسكن براي هر نفر و ۴۰ ميليون تومان وام جعاله دريافت كنند؛ بنابراين زوجين بايد ۴۰۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند كه هزينه آن ۲۹ ميليون و ۳۲۰ هزار تومان مي شود كه همراه با پنج ميليون و ۸۶۴ هزار تومان وام جعاله كه براي آن بايد ۸۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند، در مجموع بايد ۳۵ ميليون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت كنند.

قيمت اوراق در ساير استان‌ها

سقف اين تسهيلات براي مراكز استان و شهرهاي با جمعيت بيش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ ميليون تومان رسيده كه براي آن بايد ۱۶۰ برگه خريداري شود كه هزينه آن ۱۱ ميليون و ۷۲۸ هزار تومان است. اين وام براي ساير مناطق شهري ۶۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه بايد براي آن ۱۲۰ برگه خريداري شود كه هزينه آن هشت ميليون و ۷۹۶ هزارتومان مي‌شود.

گزارش اشکال Top