۵۰ درصد قیمت کنونی مسکن کاذب است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تبدیل اتحادیه مشاوران املاک به کانون و تشکیل زیرساخت‌های جدید می‌تواند حیاط خلوت دلالان و سوداگران بازار مسکن را از بین ببرد.

مصطفي قلي خسروي، رئيس اتحاديه مشاوران املاك با اشاره به كاهش ۱۵ تا ۱۸ درصدي قيمت مسكن در اين هفته گفت: قيمت مسكن همچنان نزولي خواهد بود تا به ثبات برسد.

وي گفت: ۵۰ درصد قيمت كنوني مسكن كاذب است و در حالي كه روند كاهشي آن ادامه دارد، اما ما به مردم نه توصيه به خريد مي‌كنيم و نه به فروش واحد مسكوني تا تب اين بازار بخوابد.

قلي خسروي در ادامه گفت: يكي از ريشه‌هاي بالا رفتن و بالا ماندن قيمت خانه سايت‌هاي پذيرش آگهي فروش بودند كه فروشندگان مسكن با قيمت‌گذاري‌هاي خويش فرما و كارشناسي نشده بر متلاطم شدن بازار مسكن نقش داشتد و هرچند با ورود مراجع قانوني ديگر قيمتي بر روي سايت‌ها منظور نمي‌شود، اما تاثير آن همچنان پابرجاست.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك ادامه داد، اگر اتحاديه تبديل به كانون شود مي‌توان با زيرساخت‌ها و قانون گذاري‌هاي جديد شرايطي را فراهم كرد تا بازار مسكن ديگر دچار التهاب نشود.

وي افزود: الان كه اتحاديه بر دفاتر املاك نظارت دارد در صورت تخلف مشاوران نهايت دو هفته دفترشان پلمپ مي‌شود، اما اگر كانون شكل بگيرد با قانون سخت‌گيرانه حتي تخلفي براي اولين بار هم شكل بگيرد مي‌تواند منجر به ابطال پروانه فعاليت مشاور متخلف شود.

خسروي گفت: ما مشتاق به تشكيل كانون هستيم و آمده‌ايم كه از وزارت بازرگاني به زير مجموعه وزارت راه و شهرسازي منتقل شويم و اين نيازمند ورود مجلس براي تصويب است و مي‌توان با اين كار بازار مسكن كه بسياري از مشاغل وابسته با آن است را به ثبات برسانيم و ثبات اين بازار باعث كاهش قيمت‌ها در ديگر بازار‌ها شود.

گزارش اشکال Top