افت قیمت مسکن در اطراف تهران

بازار مسکن در شهرهای اطراف تهران در وضعیت رکود قرار گرفته و نرخ‌ها در شهرهای پردیس، هشتگرد و پاکدشت بین ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

قيمت مسكن در شهرهاي اطراف تهران به تبعيت از پايتخت مقداري افت كرد. بررسي‌هاي ميداني نشان مي‌دهد نرخ‌هاي پيشنهادي در شهرهاي جديد پرديس و هشتگرد ۱۰ تا ۱۵ درصد كاهش يافته است. در شهر پاكدشت نيز معاملات كساد شده و ديگر از نرخ‌هاي كاذب خبري نيست. در عين حال در هر سه شهر ياد شده حدود نيمي از فروشندگان و حدود ۹۰ درصد خريداران عقب‌نشيني كرده و تمايلي به انجام معامله ندارند. به همين لحاظ خريد و فروش راكد شده است.

از سوي ديگر هيجانات سياسي در برداشت از آينده تاثير گذاشته و برخي دلالان براي فروش به تكاپو افتاده‌اند. البته برخي دلالان از ارائه وضعيت واقعي بازار خودداري مي‌كنند و سعي دارند چشم‌انداز آينده را افزايشي نشان دهند. با اين وجود افزايش عرضه مسكن نشان مي‌دهد نگراني‌هايي نسبت به كاهش قيمت در افق پيش رو وجود دارد.

يكي از مشاوران املاك در شهر جديد هشتگرد گفت: قيمت واحدهايي كه تا دو هفته قبل حدود ۴۰۰ ميليون تومان فروخته مي‌شد به ۳۷۰ ميليون تومان رسيده اما خريدار نيست. البته برخي مالكان هم در اين شرايط تمايلي براي فروش ندارند اما تعدادي ديگر براي فروش عجله دارند. وضعيت كلي بازار به نفع خريداران است. از سوي ديگر به دليل اينكه قيمت‌ها در هشتگرد به اندازه پرديس رشد نداشته، هنوز ظرفيت قيمتي آن تكميل نشده و نمي‌توان انتظار افت قيمت بيش از اين مقدار را داشت.

از شهر جديد پرديس هم خبر مي‌رسد كه نرخ‌هاي پيشنهادي ۱۰ تا ۱۵ درصد كاهش يافته است. افت قيمت در برخي واحدهاي ميلياردي تا ۱۵۰ ميليون تومان مي‌رسد. چند روز پيش نيز مهدي هدايت، مديرعامل شركت عمران شهر جديد از كاهش ۱۰ درصدي قيمت مسكن در پرديس خبر داد.

در شهر پاكدشت معاملات به حالت تعليق درآمده است. واسطه‌هاي ملكي در پاكدشت مي‌گويند كه خريداران انتظار افت قيمت دارند و فروشندگان در انتظار افزايش قيمت هستند. با اين حال ديگر از نرخ‌هاي كذايي خبري نيست و قيمت‌ها واقعي شده است. در برخي فايل‌ها قيمت تا ۵ درصد كاهش نشان مي‌دهد. به طور كلي بازار مسكن پاكدشت در ركود به سر مي‌برد.

گزارش اشکال Top