ورود دستگاه قضایی به موضوع گرانی مسکن

رئیس کل دادگستری گلستان از ورود دستگاه قضا به موضوع گرانی مسکن و افزایش نظارت ها در این حوزه خبرداد.

هادي هاشميان در جلسه شوراي پيشگيري استان گلستان با موضوع بررسي علل افزايش قيمت مسكن اظهار كرد: هر چند بخشي از افزايش قيمت مسكن مربوط به نوسانات قيمت مصالح و هزينه هاي ساخت و ساز است اما نبايد سوء مديريت  را در افزايش بي حساب و كتاب قيمت مسكن ناديده گرفت .

هاشميان افزود: بايد پليس اماكن ، اداره صنعت معدن و تجارت استان نظارت ها بيشتر و  گرانفروشان را به تعزيرات معرفي كنند .

وي افزود: در گفت و گويي كه با مدير كل تعزيرات استان داشتيم اين اداره هم آماده برخورد با متخلفان حوزه سوداگري مسكن است .

رئيس كل دادگستري گلستان ، فعاليت غيرمجاز بنگاه هاي معاملات املاك را از ديگر علل افزايش قيمت مسكن عنوان كرد و گفت:  اين بنگاه ها با تفكيك غيرقانوني زمين ها و خريد و فروش هاي صوري ، علاوه بر سوداگري در حوزه مسكن و دامن زدن به  قيمت ها ، زمينه كلاهبرداري در اين حوزه را نيز فراهم مي كنند .

هادي هاشميان افزود: با تاكيد بر پلمب بنگاه ها بدون مجوز گفت: كار كردن بنگاه هاي مشاوران املاك با عنوان " در دست اقدام "  هم پذيرفته نيست و افراد تا زماني كه مجوز نگرفته اند ، حق كار ندارند .

دادستان عمومي و انقلاب مركز استان هم در اين جلسه خطاب به اداره راه و شهرسازي استان از مسئولان اين اداره خواست : در واگذاري زمين به تعاوني ها و افراد ، فقط به كساني كه خانه ندارند زمين واگذار كنند .

حجت الاسلام سيدرضا سيدحسيني افزود: اين كه برخي مديران ، زمين ها مناطق خوب شهرها را به كاركنان و يا نزديكان خود در پوشش تعاوني واگذار كنند پذيرفته نيست و با متخلفان برخورد مي شود .

دادستان مركز استان در ادامه سخنان خود خواستار  دقت بيشتر در صدور احكام در پرونده هاي اثبات مالكيت شد و گفت :  بايد پيش از صدور راي اثبات مالكيت ، سند تفكيك زمين از شهرداري ها استعلام گرفته شود .

طلوعيان، مدير كل صنعت معدن و تجارت استان هم در اين جلسه، افزايش قيمت زمين و هزينه هاي اخذ مجوز ، افزايش قيمت مصالح ساختماني و افزايش هزينه هاي كارگري را از علل گراني مسكن عنوان كرد .

دادبود شهردار گرگان هم در اين جلسه گفت: افزايش تراكم در گرگان و كاهش هزينه مجوزهاي ساخت و ساز از جمله طرح هاي شهرداري گرگان براي كاهش قيمت مسكن است .

گزارش اشکال Top