افزایش قیمت اوراق مسکن

روند افزایشی قیمت اوراق مسکن همچنان ادامه دارد، به طوریکه متاهلین تهرانی برای دریافت این وام باید ۴۲ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

ارديبهشت و خرداد سال ۱۳۹۸ به ترتيب ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۸۸ هزار و ۸۰۰  تومان قيمت دارند. هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در تير با قيمت ۹۰ هزار و ۳۰۰، ۹۴ هزار و ۴۰۰ و ۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود.

قيمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نيز ۸۹ هزار و ۵۰۰، ۹۰ هزار و ۹۰ هزار و ۲۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در دي، بهمن و اسفند سال گذشته نيز با قيمت‌هاي ۹۱ هزار و ۹۰۰، ۹۳ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود.
بر اين اساس،  تسه (اوراق) فروردين، ارديبهشت و خرداد سال جاري به ترتيب ۸۹ هزار و ۸۰۰، ۹۱ هزار و ۴۰۰ و ۹۰ هزار و ۴۰۰ تومان قيمت دارند و هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در تير، مرداد و شهريور  سال جاري نيز با قيمت ۹۰ هزار، ۹۰ هزار و ۵۰۰ و ۹۳ هزار تومان داد و ستد مي شوند. قيمت تسه مهرماه نيز ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان است كه اين گزارش نيز بر اساس همين قيمت نوشته شده است.

 قيمت اوراق براي مجردها و متاهل هاي تهراني

بر اين اساس، با توجه به اينكه مجردهاي ساكن تهران مي‌توانند تا ۱۴۰ ميليون تومان تسهيلات دريافت كنند كه شامل ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات خريد مسكن و ۴۰ ميليون تومان جعاله مي‌شود؛ بنابراين براي ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات بايد ۲۰۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند كه هزينه اين تعداد اوراق با تسه ۸۷ هزار و ۸۰۰ توماني ۱۷ ميليون و ۵۶۰ هزار تومان مي شود كه با در نظر گرفتن ۴۰ ميليون تومان وام جعاله كه براي آن بايد ۸۰ ورق  به مبلغ هفت ميليون و ۲۴ هزار تومان خريداري كنند، ۲۴ ميليون و ۵۸۴ هزار تومان مي شود.

زوج‌هاي تهراني نيز بر همين اساس مي‌توانند تا سقف ۲۴۰ ميليون تومان شامل ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات خريد مسكن براي هر نفر و ۴۰ ميليون تومان وام جعاله دريافت كنند؛ بنابراين زوجين بايد ۴۰۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند كه هزينه آن ۳۵ ميليون و ۱۲۰ هزار تومان است كه همراه با هفت ميليون و ۲۴ هزار تومان وام جعاله كه براي آن بايد ۸۰ برگه تسهيلات مسكن خريداري كنند، در مجموع بايد ۴۲ ميليون و ۱۴۴ هزار تومان پرداخت كنند.

قيمت اوراق در ساير استان ها

سقف اين تسهيلات براي مراكز استان و شهرهاي با جمعيت بيش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ ميليون تومان رسيده كه براي آن بايد ۱۶۰ برگه خريداري شود كه هزينه آن ۱۴ ميليون و ۴۸هزار تومان است. اين وام براي ساير مناطق شهري ۶۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه بايد براي آن ۱۲۰ برگه خريداري شود كه هزينه آن ۱۰ ميليون و ۵۳۶ هزارتومان مي شود.

گزارش اشکال Top