ساخت ۹۱ هزار مسکن برای محرومان و ایتام توسط بنیاد مسکن

مقام مسئول بنیاد مسکن از ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان چابهار، زاهدان و مشهد خبر داد و گفت: تا بهار آینده ۱۹۴ هزار مسکن برای محرومان تکمیل می‌شود.

حميدرضا سهرابي با اشاره به برنامه ساخت 100 هزار مسكن براي محرومان از سال 94 اظهار كرد: در اين برنامه تاكنون ساخت 81 هزار واحد مسكوني آغاز شده كه از اين تعداد 62 هزار واحد تكميل شده و به بهره‌برداري رسيده است.

وي از برنامه‌ريزي براي ساخت مسكن محرومان در 21 استان كشور خبر داد و افزود: در تفاهم سال‌هاي گذشته با سازمان برنامه و بودجه، براي سال 97، احداث 16 هزار واحد مسكن محرومان براي سه استان كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان‌‌‌‌جنوبي در برنامه قرار گرفت كه اين واحدها با تعدادي بيشتر و با همان بودجه براي 16 هزار و 300 خانوار به بهره‌برداري رسيد.

مديركل مسكن روستايي بنياد مسكن يادآور شد: براي سال گذشته و امسال احداث تعداد 77 هزار و 440 واحد مسكن در روستاها و شهرهاي زير 25 هزار نفر در برنامه قرار گرفت كه پيش‌بيني شده است تا اين واحدها در خرداد 1400 تكميل شده و به بهره‌برداري برسد.

به گفته وي، از 77 هزار و 440 واحد موضوع تفاهم بنياد با سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد، مربوط به مسكن ايتام است كه براي اين اقشار، علاوه بر تسهيلات بنياد مسكن، 50 ميليون تومان بلاعوض پيش‌بيني شده است. 25 ميليون تومان از بلاعوض‌ها را براي هر واحد صندوق توسعه ملي و 25 ميليون تومان ديگر را بنياد با منابع داخلي خود تامين خواهد كرد.

سهرابي ادامه داد: براي افراد تحت‌پوشش بهزيستي و كميته امداد امام(ره) هركدام از اين نهادها براي مشمولان تحت‌پوشش خود 25 ميليون تومان بلاعوض پرداخت خواهند كرد كه اين رقم با 50 ميليون تومان بلاعوض، پروانه و نظارت رايگان، بيمه حوادث رايگان، شرايطي را فراهم مي‌كند تا واحدها در زمان مناسب براي محرومان احداث شود.  

وي توضيح داد: مسكن محرومان، موضوع تفاهم بنياد مسكن با سازمان برنامه و بودجه در مجموع با پنج هزار و 500 ميليارد تومان تسهيلات كم‌‌بهره و بلاعوض احداث مي‌شود كه از اين رقم، دو هزار و 100 ميلياردتومان بلاعوض و مابقي تسهيلات با نرخ سود پنج درصد است.

سهرابي با  اشاره به برنامه تامين مسكن خانوارهاي دومعلول روستايي، گفت: تاكنون ساخت چهار هزار و 550 واحد به اتمام رسيده است كه با همكاري سازمان بهزيستي و بنياد مستضفعان انجام مي‌‌شود.

وي همچننين بيان كرد: ساخت 14 هزار مسكن در حاشيه شهرهاي چابهار، زاهدان و مشهد در برنامه بنياد مسكن قرار دارد كه با احتساب مسكن ايتام كه 200 واحد است در مجموع 91 هزار و 540 واحد در كشور براي محرومان و ايتام احداث خواهد شد.

گزارش اشکال Top