بانکها در پرداخت وام ودیعه مسکن حتی با دولت هماهنگ نیستند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: روند پرداخت وام ودیعه مسکن به خوبی پیش نمی‌رود و سبب شده تا بسیاری از مستأجران نتوانند از این تسهیلات برای تقویت قدرت مالی خود استفاده کنند.

رحمت الله فيروزي با انتقاد از عملكرد بانك‌ها در ارائه تسهيلات وديعه مسكن به مستأجران، گفت: متأسفانه با وجود برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازي براي ارائه تسهيلات مذكور، فرآيند پرداخت تسهيلات به مستأجران به خوبي انجام نمي‌شود.

نماينده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متأسفانه در بحث ارائه تسهيلات وديعه مسكن، بانك‌ها حتي با دولت براي پرداخت وام هماهنگ نيستند و اين مسئله موجب شده كه بسياري از متقاضيان نتوانند از اين تسهيلات استفاده كنند.

وي گفت: در چند سال اخير قيمت اجاره به تبع بازار مسكن افزايش چند صد درصدي داشته، اين مسئله به اين دليل است كه با افزايش قيمت مسكن و كاهش قدرت خريد مردم، متقاضيان براي تأمين مسكن خود به بازار اجاره هدايت مي‌شوند، اين موضوع موجب مي‌شود كه تقاضا براي تأمين مسكن اجاره‌اي بالا رفته و عرضه كاهش يابد.

فيروزي افزود: كمبود مسكن اجاره‌اي زمينه افزايش قيمت‌ها در اين حوزه شده است و متأسفانه بسياري از مستأجران توان مالي كافي براي تأمين مسكن مورد نظرشان را ندارند، از اين رو تسهيلات وديعه مسكن مي‌توانست بخشي از نيازهاي مالي مردم را جبران كند.

عضو كميسيون عمران مجلس گفت: قطعاً بايد بحث پرداخت تسهيلات وديعه مسكن را به سرعت پيگيري شود تا دولت با همراه كردن بانك‌ها، تسهيلات را به متقاضيان بيشتري پرداخت كند.

گزارش اشکال Top