فهرست آپارتمان‌های زیر قیمت میانگین در تهران

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در معاملات اخیر شهر تهران در ماه گذشته به حدود ۲۴ میلیون تومان رسید و به این ترتیب میانگین بهای یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی معامله‌شده در تهران در حال‌حاضر به‌طور متوسط ارزشی معادل یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد.

 ميانگين قيمت هر مترمربع آپارتمان مسكوني در معاملات اخير شهر تهران در ماه گذشته به حدود ۲۴ ميليون تومان رسيد و به اين ترتيب ميانگين بهاي يك واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعي معامله‌شده در تهران در حال‌حاضر به‌طور متوسط ارزشي معادل يك‌ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان دارد.

رقم ميلياردي قابل‌توجهي كه اكنون هر متقاضي خريد مسكن در تهران براي برخورداري از يك واحد با حداقل متراژ قابل‌قبول و با سن ميانه بايد پرداخت كند، ممكن است برخي از متقاضيان بالقوه يا در حال جست و جوي مسكن با بودجه اندك به‌ويژه خانه‌اولي‌ها را از خريد نااميد و حتي منصرف كند. اما جست‌و‌جو در فايل‌هاي نزد بنگاه‌هاي ملكي و موتورهاي جست‌و‌جوي معتبر نشان مي‌دهد خريد آپارتمان زير قيمت ميانگين مذكور در بازار فعلي ناممكن نيست.

صرف‌نظر از ارزان‌ترين مناطق شهر تهران كه به نوعي كم‌معامله‌ترين مناطق نيز به‌شمار مي‌آيند و برخي مناطق همچون ۱۷ و ۱۹ پايتخت را شامل مي‌شوند، در ساير مناطقي كه تقاضاي مسكن همواره در سطحي قابل‌قبول وجود دارد نيز يافتن آپارتمان‌هاي زير يك‌ميليارد تومان هنوز ميسر است.

البته ويژگي عمده اين آپارتمان‌ها سن بناي بيش از ۱۰ ساله و عمدتا بيش از ۱۵ ساله املاك مذكور است اما بسياري از آنها با وجود سن بناي بالا، از امكانات قابل‌قبول حداقلي همچون پاركينگ و آسانسور برخوردار هستند و در عين حال زير قيمت ميانگين مسكن در تهران براي فروش عرضه شده‌اند. مناطق هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ را مي‌توان به‌عنوان كانون عرضه‌هايي در اين محدوده قيمتي معرفي كرد كه مي‌تواند مورد جست‌و‌جوي متقاضيان مسكن با بودجه‌هاي چند صد ميليوني باشد.

گزارش اشکال Top