صدور برگه مالیاتی برای 63 هزار خانه خالی

سیدهادی سبحانیان رییس سازمان امور مالیاتی از جلسه مشترک با وزیر راه و شهرسازی و تفاهم مهم در راستای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد.

رييس سازمان امور مالياتي در صفحه شخصي خود نوشت: تفاهم‌هاي مهمي براي اجراي هر چه بهتر و قوي‌تر ماليات بر خانه‌هاي خالي انجام داديم. تاكنون براي بيش از 63 هزار واحد مسكوني معرفي شده از سوي وزارت راه‌وشهرسازي برگ مطالبه مالياتي بالغ بر 1400 ميليارد تومان صادر شده است.

لازم به ذكر است، تا سال گذشته در مجموع حدود 500 هزار ركورد مربوط به خانه‌هاي خالي از سوي وزارت راه و شهرسازي در اختيار سازمان امور مالياتي قرار گرفته بود اما ظاهرا اين ركوردها صحت كافي را نداشت. به گفته رييس وقت سازمان امور مالياتي تقريبا نيمي از اين ركوردها با اعتراض افراد مواجه شد.

به اين ترتيب مقرر شده بود تا وزارت راه و شهرسازي مجددا نسبت به پالايش داده‌ها اقدام كند و ظاهرا طي ماه‌هاي جديد ركوردهاي جديدي براي سازمان امور مالياتي ارسال شده است. بايد ديد كه در نهايت چه ميزان از مطالبه‌نامه‌هاي صادر شده وصول خواهد شد و در نهايت براساس آن نسبت به مسير اجراي قانون قضاوت كرد.

اما آن‌چيزي كه در حال حاضر مي‌توان از آن سخت گفت اين است كه ظرف حدود دو سال گذشته عملكرد مطلوبي را در اين زمينه شاهد نبوديم و حتي در مواردي عملكرد وصول ماليات در حوزه خانه‌هاي خالي فاصله بسيار زيادي با قانون بودجه داشته است.

گزارش اشکال Top