دستورالعمل کنترل بازار املاک اجرایی می‌شود؟

رئیس‌جمهور با توجه به ساماندهی بازار مسکن دستورالعمل جدیدی برای رسیدگی به قیمت مسکن و اجاره بها صادر کرد. این طرح در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

 رئيس جمهور امروز 20 خرداد 1402 دستور جديدي براي ساماندهي بازار مسكن صادر كرد.

ابراهيم رئيسي در هشتمين جلسه شوراي‌ عالي مسكن در دولت سيزدهم، با تاكيد بر ضرورت شتاب گرفتن اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي ساخت مسكن، استانداران را مكلف كرد، تسريع در نوسازي بافت‌هاي فرسوده را نيز در دستور كار قرار دهند.

وي از استانداري‌ها و ادارات مربوطه در استان‌ها خواست اراضي را كه بيش از 10 سال بلاتكليف مانده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده، شناسايي كرده و با ارائه مشوق‌هاي لازم و همچنين بهره‌گيري از سازوكارهاي قانوني كه در شوراي‌ عالي شهرسازي به تصويب رسيده است، اين زمين‌ها را به ظرفيت ساخت و سازهاي مسكن كشور اضافه كنند.

ساماندهي بازار اجاره‌بها و نظارت بر عملكرد سكوهاي ارتباطي در زمينه بازار مسكن و اجاره‌بها به منظور جلوگيري از سوداگري و قيمت‌سازي در بازار مسكن از ديگر تأكيدات رئيس جمهور در جلسه امروز شوراي عالي مسكن بود.

رئيسي با اشاره به افزايش سهم مسكن در سبد خانوار، از همه مسئولان و دستگاه‌ها خواست در زمينه اجراي نهضت ملي مسكن با جديت به وظايف خود عمل كنند تا نگراني مردم از ناحيه تأمين مسكن هر چه بيشتر برطرف شود.

در اين جلسه مقرر شد دستورالعمل تنظيم و كنترل بازار املاك و مستغلات به شرط اخذ نتيجه مطلوب در اجراي آزمايشي، به شكل سراسري در كل كشور اجرا شود.

 

گزارش اشکال Top