سیاست ساخت مسکن در شهرهای جدید

ساخت مسکن دولتی در دولت سیزدهم در شرایط متفاوتی قرار دارد، اما این در حالی است که خوشبختانه عملیات ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید به خوبی پیش می‌رود.

تا به اينجا سالانه يك ميليون مسكن ملي ساخته نشده و اين طرح با چالش‌هايي روبه‌رو است. حالا معاون وزير راه و مديرعامل شهرهاي جديد وعده مي‌دهد كه قرار است 600 هزار واحد براي مجموعه شهرهاي جديد ساخته شود. بايد ديد آيا وعده ساخت 4 ميليون و 600 هزار واحد مسكن دولت سيزدهم عملياتي مي‌شود ؟

به نقل از تحليل بازار، معاون وزير راه و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد در حاشيه بازديد از شهر جديد ايوانكي و روند ساخت نهضت ملي مسكن، بيان كرد: در راستاي تعهدات نهضت ملي مسكن و ساخت چهار ميليون مسكن طي دولت سيزدهم بالغ بر 600 هزار واحد در مجموعه شهرهاي جديد تعريف شده است.

جعفري با بيان اينكه ساخت اين ميزان مسكن با توجه به الگوي جديد كه در حوزه سياست الگوي زيست و مقوله سكونت در شهرهاي جديد دنبال مي‌شود، افزود: سياست جديد وزارت راه مبني بر ساخت خانه با تعداد واحد و تراكم پايين است.

وي با بيان اينكه اين وزارتخانه به سمت ساخت خانه‌هاي ويلايي در نهضت ملي مسكن حركت كرده است، بيان كرد: تلاش داريم تا بتوانيم خانه‌هاي يك طبقه و حياط‌دار با ظرفيت متناسب با ذائقه فرهنگ ايراني و اسلامي و نگاهي كه در حوزه شهرهاي توسعه يافته داريم، بسازيم.

جعفري با بيان اينكه تمام تلاش وزارت راه در اين سياست جديد آن است كه شهرهاي جديد مانند ايوانكي با نگاه مبتني بر سنت‌ها در كنار هوشمندسازي و جلوگيري از اتلاف انرژي، توسعه متوازن و … شكل بگيرد، ابراز كرد: خوشبختانه عمليات ساخت مسكن ملي در شهرهاي جديد به خوبي پيش مي‌رود.

گزارش اشکال Top