شناسایی 129 ساختمان پرخطر در تهران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن بسیار پرخطر در تهران شناسائی شدند و ۱۰ ساختمان از این تعداد در فرایند ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند .

قدرت‌الله محمدي با تاكيد بر اينكه ۱۱۹ ساختمان بسيار پرخطر تهران در صورت عدم ايمن‌سازي پلمب مي‌شوند، گفت: از اين تعداد ساختمان، برخي دولتي و برخي خصوصي هستند.

به نقل از مهر، محمدي افزود: براي تمام اين ساختمان‌ها، برنامه‌ريزي و تذاكراتي نيز طي هفته‌هاي اخير ارسال شده است و با همكاري دستگاه قضاء تلاشمان را براي ايمن‌سازي اين ساختمان‌ها انجام خواهيم داد و در نهايت چنانكه اين اتفاق نيفتد براساس دستورالعمل قضايي عمل خواهيم كرد.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني تهران با اشاره به قطع انشعاب ساختمان‌هاي ناايمن تصريح كرد: در صورتي كه اين ساختمان‌ها تا پايان سال در فرايند ايمن‌سازي قرار نگيرند از تمام ظرفيت خود استفاده خواهيم كرد و سال ۱۴۰۲ اين ساختمان پلمب مي‌شوند.

محمدي همچنين به ۴ دسته‌بندي ساختمان‌هاي ناايمن در شهر تهران اشاره كرد و گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ها ساختمان‌ها به بسيار پرخطر، پرخطر، ميان خطر و كم خطر دسته بندي شده‌اند كه در دوسته بسيار پرخطر و پرخطر، حساسيت سازمان آتش‌نشاني بيشتر بوده و بر ايمن‌سازي آن‌ها تأكيد دارد كه البته تا به امروز نيز ۳۳ هزار ساختمان در شهر پايش شده‌اند.

 

گزارش اشکال Top