قیمت مسکن امروز 25 مهر 1401

افزایش قیمت مسکن واحدهای کلید نخورده تا ۵ سال ساخت و همچنین کمبود فایل و عدم تنوع گزینه‌های انتخابی کار را برای معاملات مسکن سخت کرده است. به همین دلیل بازه سنی مسکن‌های مورد علاقه بازار رو به افزایش است.

به نقل از دنياي‌اقتصاد، بي‌رغبتي به خريد آپارتمان‌هاي نوساز در وهله اول ناشي از سطح بالاي قيمت آنها در بازار است. در واقع ابعاد اضافه‌پرش قيمت مسكن در واحدهاي نوساز همواره قدري بيشتر از ساير گروه‌هاي سني است؛ موضوعي كه نشات گرفته از امتيازهاي ويژه آپارتمان نوساز در مقايسه با ساير گروه‌هاي سني بوده و موجب مي‌شود همواره تقاضاي بالقوه براي خريد اين واحدها بيشتر از ساير گروه‌هاي سني باشد.

از سوي ديگر كمبود فايل و محدود شدن دامنه انتخاب نوساز نيز در كاهش رغبت به خريد اين آپارتمان‌ها بي‌تاثير نيست. در واقع حتي آن گروه از متقاضيان مسكن كه تصميمشان براي خريد واحد نوساز در يك منطقه خاص از شهر جدي است، با توجه به محدود بودن تعداد فايل‌هاي عرضه شده از اين جنس، ممكن است گزينه ايده‌آل خود از لحاظ نور، نقشه، موقعيت و … را در ميان معدود آپارتمان‌هاي كليدنخورده پيدا نكنند و ناچار به خريد واحدهاي چند ساله روي بياورند.

اما در شرايطي كه معامله واحدهاي نوساز به شدت كاهش يافته، عرف سني پرتقاضا در بازار مسكن اين روزها از سوي واسطه‌ها، ۵ تا ۱۵ سال عنوان شده است. ويژگي برجسته اين گروه سني از املاك اين است كه اغلب به لحاظ امكانات تعيين‌كننده رفاه مثل آسانسور نقصي ندارند، اما در عوض قيمت پيشنهادي آنها به مراتب مناسب‌تر و در هماهنگي بيشتر با استطاعت متقاضيان خريد است.

در جدول زير تعدادي از فايل‌هاي جديد از گروه سني ۵ تا ۱۵ سال در مناطق مختلف تهران گردآوري شده است.

مسكن

گزارش اشکال Top