هشدار؛ این آگهی‌های مسکن تقلبی است!

خریداران بازار مسکن این روزها باید مراقب آگهی‌های تقلبی کلاهبرداران با تصاویر «فیک» باشند اما دلیل آگهی‌دهندگان این فایل‌ها برای این کار چیست؟

در هفته‌هاي اخير تعداد آپارتمان‌هايي كه با تصوير غيرواقعي در موتورهاي جست‌وجوي آگهي ملكي فايل شده‌، افزايش محسوسي پيدا كرده كه عمدتا با دو هدف صورت مي‌گيرد.

آپارتمان‌هاي فروشي با تصاوير غيرواقعي

بررسي فايل‌هاي عرضه شده در بازارهاي نيازمندي‌هاي ملكي آنلاين طي چند هفته اخير نشان مي‌دهد تعداد زيادي از آپارتمان‌هاي فروشي با تصاوير غيرواقعي و به اصطلاح «فيك» عرضه شده است.

به‌طور معمول آگهي‌دهندگان اين فايل‌ها از جنس مالك نيستند و نمي‌توان به آنها «فايل شخصي» اطلاق كرد. واسطه‌هايي كه فايل‌هاي فروش بازار مسكن را با عكس فيك عرضه مي‌كنند، بعضا علت را «عدم تمايل مالك به انتشار عكس‌هاي واقعي ملك» يا «محدوديت موتورهاي جست‌وجو براي فايل تكراري» عنوان مي‌كنند. از آنجا كه بعضا چند واسطه ملكي براي فروش يك واحد اقدام مي‌كنند و ممكن است هر يك به تنهايي فايلي را در بستر بازارهاي نيازمندي آنلاين منتشر كنند، براي متمايز جلوه دادن اين فايل‌ها برخي واسطه‌ها از عكس فيك استفاده مي‌كنند.

اما تا چندي پيش معمول بود كه فقط يك عكس غيرواقعي براي اين قبيل فايل‌ها بارگذاري مي‌شد؛ در حالي كه اكنون تصاوير متعددي از همه نقاط يك واحد ديگر روي آگهي فروش ملك ديگري قرار مي‌گيرد.

متقاضيان خريد بايد پيش از بازديد حضوري از اين قبيل املاك تامل بيشتري داشته باشند، چراكه ممكن است شرايط ملك به لحاظ نياز به بازسازي به حدي نامطلوب باشد كه به همين خاطر واسطه يا مالك از انتشار تصاوير آن پرهيز مي‌كنند. البته با توجه به گسترش امكانات بررسي غيرحضوري فايل‌هاي ملكي، اين روزها كمتر خريداري حاضر به بازديد حضوري از آپارتماني است كه از كليات موقعيت، نقشه، نور و نياز واحد به تعميرات مطلع نيست؛ با اين حال علت انتشار تصاوير فيك روي فايل‌هاي ملكي بايد پيش از بازديد حضوري بررسي شود.

گزارش اشکال Top