شرایط دریافت تسهیلات مسکن ملی چیست؟

رئیس جمهور با افزایش تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن موافقت کرده است که البته این امر منوط به تایید سازمان برنامه و بودجه است.

با توجه به آنكه دولت مكلف شده سالانه يك ميليون واحد مسكوني در قالب طرح نهضت ملي مسكن را بسازد و از سوي ديگر بانك‌ها هم بايد طبق قانون جهش توليد سالانه ۲۰ درصد از تسهيلات خود را به پروژه‌هاي مسكن اختصاص دهند كه البته تاكنون در اين بخش بانك‌ها همكاري لازم را نداشته‌اند.

 هم اكنون طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه تاكنون اين سازمان موافقت خود را براي پرداخت ۶۰۰ هزار تسهيلات به صورت ۲ ساله به پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن اعلام كرده است بنابراين هنوز بخش زيادي از اين پروژه ها به ويژه پروژه هاي خودمالكي بدون تسهيلات مانده‌اند.

از سوي ديگر رئيس جمهور با افزايش تسهيلات ساخت نهضت ملي مسكن موافقت كرده است كه البته اين امر منوط به تاييد سازمان برنامه و بودجه است.

هم اكنون ميزان تسهيلات ساخت نهضت ملي مسكن در تهران ۴۵۰ ميليون تومان شهرهاي بزرگ ۴۰۰ ميليون تومان، شهرهاي كوچك ۳۰۰ و ۲۵۰ ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه البته با پيگيري‌هاي وزارت راه وشهرسازي تنها با پرداخت ۶۰۰ هزار فقره تسهيلات موافقت شده.

گزارش اشکال Top