مستاجران چگونه برای افزایش اجاره‌بها شکایت کنند؟

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است.

«رستم قاسمي» در نشست هماهنگي با ارگان‌ها و اصناف و مشاوران املاك براي پيگيري اجرايي شدن بسته سياستي مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره‌بها، گفت: با توجه به شرايط حاضر در بازار اجاره مسكن در كشور نشست پيگيري اجراي مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

وي افزود: در صدد هستيم تا با اين دستورالعمل‌ها و قوانيني كه در حال حاضر از بسته سياستي مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هيات وزيران و ستاد تنظيم بازار كشور دريافت و ابلاغ شده  است، بتوانيم بازار مسكن را كنترل كنيم.

عضو كابينه دولت سيزدهم در خصوص چگونگي اجرايي شدن بسته سياستي مصوب شده در جلسه سران قوا در نشست‌هايي كه با شهرداري تهران و همچنين اصناف و ديگر دست‌اندركاران تشكيل شده است، گفت: بسته سياستي مصوب و ابلاغ شده و همه موظف هستند، مصوبه را اجرا كنند.

اين مصوبه دقيقاً افزايش حداكثري سقف اجاره‌بها را تعيين كرده كه اين حداكثر سقف تسهيلات در تهران و ساير كلان‌شهرها ۲۵ درصد و در ساير شهرها ۲۰ درصد است.

اسمي تصريح كرد: انصافاً از تمامي موجران كشور كه همكاري كردند و همكاري مي‌كنند كمال تشكر را داريم.

درخواست از مشاوران براي نصب مصوبه سران قوا 

وي اقدامات برخي از اتحاديه مشاوران املاك را در رعايت مصوبه سران قوا مناسب ارزيابي كرد و گفت: از مشاوران املاك درخواست مي‌كنيم با نصب اطلاعيه مربوط به بسته سياستي مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاك، اعلام و بر اساس آن قرارداد تنظيم كنند تا بسته سياستي مصوب شده در جلسه سران قوا به شكلي مناسب اجرايي و عملياتي شود.

وزير راه و شهرسازي خبر داد: امكان ثبت شكايات در خصوص مبلغ افزايش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است.

قاسمي يادآور شد: تعزيرات حكومتي موضوع اين شكايات را پيگيري خواهد كرد و امكان شناسايي واحدهايي كه مصوبات سقف افزايش نرخ اجاره‌بها را رعايت نمي‌كنند، در سامانه‌هاي وزارت راه و شهرسازي فراهم شده است.

وي گفت: براي تنظيم بازار مسكن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازي براي بازرسي‌هاي برنامه‌ريزي شده و يا سرزده در سراسر كشور با همكاري دستگاه‌هاي نظارتي استفاده خواهد كرد.

گزارش اشکال Top