سامانه املاک و اسکان فعال است؟

در پی خبر هک شدن سامانه املاک و اسکان برای بار سوم، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این گزارش را تکذیب کرد.

معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با تكذيب اخبار در خصوص هك شدن سامانه اسكان و املاك در سال ۱۴۰۱، از ثبت اطلاعات اقامت بيش از ۷۳ ميليون ايراني و بيش از ۱۱ ميليون واحد مسكوني در اين سامانه خبر داد.

معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با صدور اطلاعيه اي توضيح داد: پيرو انتشار اخباري مبني بر هك شدن سامانه ملي املاك و اسكان كشور در برخي رسانه‌هاي رسمي در ۱۶ تيرماه ۱۴۰۱، بدين‌وسيله موضوع هك شدن سامانه مذكور تكذيب مي‌شود.

در اين اطلاعيه آمده است: سامانه ملي املاك و اسكان كشور در حال فعاليت بوده و هيچ‌گونه مشكلي در ورود و ثبت اطلاعات توسط ساكنان و مالكان املاك مسكوني در سامانه وجود ندارد.

معاونت مسكن و ساختمان اعلام كرد: با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازي و با استفاده از همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي، در حال حاضر سامانه ملي املاك و اسكان كشور اطلاعات اقامت بيش از ۷۳ ميليون ايراني و مالكيت بيش از ۱۱ ميليون كدپستي مسكوني را با رعايت كليه جوانب امنيتي نگهداري مي‌نمايد.

اطلاعات مذكور بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مكرر قانون ماليات‌هاي مستقيم و بخشنامه معاون اول رئيس‌جمهور در چهارم تير ۱۴۰۱ مبناي ارائه خدمات دولت قرار مي‌گيرد.

ضروري است كليه هم‌وطناني كه تاكنون در سامانه https://amlak.mrud.ir/ نسبت به ثبت اطلاعات مالكيت و سكونت خود اقدام نكرده‌اند، در اسرع وقت با مراجعه به سامانه نسبت به مشاهده و به‌روزرساني يا تكميل اطلاعات مذكور اقدام كنند.

گزارش اشکال Top