خانه در تهران متری ۷۷ میلیون تومان!/ قیمت مسکن در مناطق مختلف (جدول)

تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در اسفند سال ۱۴۰۰ به حدود ۸/۶ هزار فقره رسید و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن ۲۹،۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین قیمت متوسط هر متر مربع مسکن نیز مربوط به منقطه یک تهران با حدود ۷۷ میلیون تومان است.

آنطور كه در گزارشات بانك مركزي آمده و برگرفته از آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور است، تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در اسفندماه سال ۱۴۰۰ به حدود ۸/۶ هزار فقره رسيد كه نسبت به ماه قبل ۱۹،۹ درصد كاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن ۶/۲۹ درصد افزايش نشان مي‌دهد. اما قيمت مسكن چگونه است؟

در اين ماه متوسط قيمت فروش يك متر مربع زيربناي واحدهاي مسكوني معامله شده در شهر تهران معادل ۳۵۱،۲ ميليون ريال بود كه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن به ترتيب ۶،۲ و ۰،۱۶ درصد افزايش داشته است.

بررسي توزيع تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده در اسفندماه سال ۱۴۰۰ در شهر تهران به تفكيك هر بنا حاكي از آن است كه واحدهاي تا پنج سال ساخت با سهم ۳۲،۵ درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنين در ماه مورد بررسي شاخص كرايه مسكن اجاري در شهر تهران و در كل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به ترتيب معادل ۴۵،۸ و ۵۰،۲ درصد رشد داشته است.

رشد ماهانه شاخص مزبور در اسفندماه در شهر تهران و كل مناطق شهري به ترتيب معادل ۰،۴ و ۱،۲ درصد است.

طبق اين گزارش مي‌توان نتيجه‌گيري كرد:

_ قيمت مسكن تنها در يك ماه ۶ درصد افزايش قيمت را تجربه كرد. تورم ماهانه بهمن‌ماه نيز يك درصد بود.
_ معاملات نسبت به اسفند ماه ۳۰ درصد رشد داشته است.
_ متوسط قيمت از مرز ۳۵ ميليون تومان عبور كرده است.

قيمت مسكن در مناطق مختلف

در اسفندماه ۱۴۰۰ متوسط قيمت هر متر مسكن در منطقه يك شهر تهران حدود ۷۷ ميليون تومان بوده است. اين متوسط قيمتي در منطقه ۲۲ به‌عنوان پايين‌ترين منطقه تهران به حدود ۳۴ ميليون مي‌رسد.

اين درحالي است كه برخي مناطق بالاتر قيمت‌هاي كمتري از اين حد دارند. به‌طور مثال متوسط قيمتي در منطقه ۱۲ حدود ۲۲ ميليون تومان و در منطقه ۲۰ حدود ۱۸ ميليون تومان است.

كمترين متوسط قيمي براي متر مربع نيز متعلق به منطقه ۱۸ با حدود ۱۶،۵ ميليون تومان است.

 

گزارش اشکال Top