فروش اقساطی مسکن

اخیرا تبلیغات گسترده‌ای درباره فروش اقساطی مسکن در فضای مجازی دیده می‌شود. این در حالی است که زمین آن مشخص نیست. آیا به فروش خانه‌های اقساطی می‌توان اعتماد کرد؟

در فضاي اينستاگرامي و تلگرامي فروش مسكن اقساطي زياد شده است. اين در حالي است كه اين مدل نوع فروش بيشتر در بازارهاي خودرو و طلا قابل مشاهده است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد نه تنها برج‌ها و انبوه‌سازان غرب تهران بلكه خانه‌هاي شخصي در غرب تهران به ويژه در منطقه بلوار فردوس نيز املاك خود را به طور اقساطي مي‌فروشند. املاكي كه محل آن اما مشخص نيست.

ايران در فروش خانه قسطي تجربه‌اي ندارد

به عنوان مثال آگهي در صفحه اينستاگرامي درباره فروش اقساطي يك واحد نوساز به همراه سونا، استخر و سالن ورزشي وجود دارد. در اين آگهي اعلام شد شرايط پرداخت شناور و براساس بودجه افراد قابل مذاكره است.  اما اطلاعاتي درباره مكان اين واحد فروش قسطي قيد نشده است.

در همين رابطه دبير انجمن انبوه‌سازان تهران به تجارت‌نيوز گفت: يك زماني فروش اقساطي در بازارهايي مانند خودرو و طلا قابل مشاهده بود اما حالا بازار مسكن را هم درگير كرد.

رامين گوران اوريمي در توصيه‌اي به مردم توضيح داد: تاكنون در فروش مسكن قسطي در ايران تجربه‌اي نداشتيم. با توجه به اينكه كشور مدام درگير تورم است فروش قسطي مسكن معنايي ندارد.

او ادامه داد: هميشه در اين طرح‌ها سازنده يا خريدار بازنده اين بازي هستند. بايد ديد در فروش قسطي مسكن طرح‌هاي تكميلي هستند يا خير؟ معمولا اكثر اين طرح‌ها زمين‌هايشان نيز مشخص نيست. بنابراين به خريد قسطي مسكن نبايد اعتمادي كرد.

مسكن اقساطي قابل اعتماد نيستند

گوران اوريمي گفت: برخي مسكن‌ها هستند كه محل آن مشخص و جانمايي شد. اين در حالي است كه برخي سازندگان نقشه يا يك محل خاكي را به متقاضيان نشان مي‌دهند كه اين طرح‌ها هرگز قابل اعتماد نيست.

اين انبوه‌ساز به مردم توصيه كرد خريد خانه با شرايط اقساط تا زماني قابل اعتماد است كه بخشي از پروژه ديواركشي شد و افراد بدانند كدام واحد متعلق به آنهاست. در غير اينصورت خريد اين نوع خانه‌ها فقط باعث از دست رفتن سرمايه مي‌شود.

براساس اين گزارش بازارهاي ركودزده اقتصاد ايران هر روز شاهد اتفاق جديدي هستند. پس از طرح‌هاي پي در پي برخي از شركت‌هاي فعال در بازار خودرو، اين بار فروش قسطي به بازار مسكن رسيده است.

پيش‌تر رامين گوران اوريمي، دبير انجمن انبوه‌سازان مسكن گفت: مردم روي خاك خانه نخرند.

گزارش اشکال Top