آغاز ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن

در حالی که اعلام شده بود گزینه ثبت‌نام مردان مجرد ۲۳ سال از ۲۰ دی ماه فعال می‌شود، اما پس از پیگیری‌های صورت گرفته گزینه ثبت نام امروزدر سامانه بارگذاری شد.

با توجه به آنكه اعلام شده بود سامانه نهضت ملي مسكن براي مردان مجرد بالاي ۲۳ سال كه قرار بود از ۲۰ دي ماه فعال شود، روز گذشته همزمان با آغاز ثبت نام گزينه مردان مجرد بالاي ۲۳ سال در فرم ثبت موجود نبود. با پيگيري ها امروز اين گزينه در فرم ثبت نام درج و فعال شده است.

در حال حاضر متقاضيان براي ثبت نام سابقه مالكيت مسكن و يا زمين با كاربري مسكوني براساس ضوابط ابلاغي وزارت راه و شهرسازي نداشته باشد. از امكانات و تسهيلات دولتي يا امكانات نهاد‌هاي عمومي غير دولتي مربوط به تامين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني (دارا بودن فرم “ج” سبز) از تاريخ اول فروردين ۱۳۵۷ استفاده نكرده باشند.

 

همچنين يكي از نكاتي كه بايد متقاضيان در هنگام ثبت نام توجه كنند آن است كه همسر متقاضي در هنگام تحويل واحد (فاقد مالكيت خصوصي و داراي فرم “ج” سبز) باشد.

در صورتي كه فرد پس از تحويل واحد مسكوني از همسر خود جدا شود (طلاق بگيرد) فرم “ج” هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقي خواهد ماند و در اين مقطع زماني (پنج سال پس از وقوع طلاق) امكان استفاده از تسهيلات دولتي مسكن را نخواهد داشت وفرم “ج” زوج يا زوجه‌اي كه مالك واحد مسكوني موضوع اين دستورالعمل است، قرمز باقي مي‌ماند

تعهدنامه محضري مبني بر تحويل عقدنامه ازدواج رسمي قبل از انعقاد قرارداد واگذاري واحد مسكوني بايد توسط متقاضيان ارائه شود.

️وزارت راه و شهرسازي از روز گذشته ثبت‌نام از متقاضيان مسكن در شهر‌هاي ۱۶ استان كشور كه پيش از اين در سامانه ثمن بارگذاري نشده بود، امكان‌پذير كرده و متقاضياني كه تا پيش از اين نام شهر آن‌ها در سامانه نبود از هم‌اكنون با مراجعه به سايت ثمن مي‌توانند فرآيند نام‌نويسي خود در طرح ساخت چهار ميليون مسكن پيگري كنند.

گزارش اشکال Top