قیمت هر متر مسکن ملی چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اظهارات عده‌ای مبنی براینکه قیمت مسکن ملی به ۶ میلیون تومان می‌رسد درست نیست و تا کنونی قراردادی با این قیمت با هیچ پیمانکاری منعقد نشده‌است.

محمود محمودزاده، معاون مسكن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازي در گفت‌وگو با ايلنا درباره ادعاي برخي از انبوه‌سازان مبني براينكه قيمت مسكن ملي به متري ۶ ميليون تومان براي متقاضيان مي‌رسد، گفت: اين اظهارات درست نيست. هيچ قراردادي در حوزه مسكن ملي با متري ۶ ميليون تومان با پيمانكاري منعقد نشده‌است.

وي ادامه داد: قيمت‌ها براساس فهرست‌بها است كه اين پايه عدد قرار مي‌گيرد و تمام نرخ‌ها براساس نظام فني اجرايي كشور است. در اين حالت نه سازنده و نه مردم متضرر نمي‌شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي افزود: اين قراردادها به روز هستند به اين معنا كه هر تعديلي كه اضافه شد، قرارداد منطبق بر اين تعديل خواهد بود.

محمودزاده با بيان اينكه نرخ پايه قراردادها ۲ ميليون و ۸۳۵ هزار تومان است كه اين قيمت در پايان سال گذشته اعلام شد، تاكيد كرد: نرخ تعديل سه ماه سازمان برنامه بودجه، هر چه كه باشد به اين عدد اضافه خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه به هيچ وجه قيمت مسكن ملي به متري ۶ ميليون تومان نمي‌رسد، اظهار داشت:‌ تمام اين جوسازي‌ها كه از سوي يك جرياني انجام شده و مي‌شود به اين دليل است كه در قراردادها قيمت را افزايش دهيم اما مردم نگران اين موضوع نباشند و گفته‌هاي اين افراد صحت ندارد.

معاون مسكن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: بررسي‌هاي كارشناسي متعددي انجام شده تا اين اعداد اعلام شود و طبق كارشناسي‌هاي انجام شده اين رقم، عدد معقولي است، مگر براي برخي از پروژه‌ها كه با شرايط خاص مواجه هستند. مانند پروژه‌اي كه به دليل سستي خاك زمين بايد فونداسيون يكپارچه در آن اجرا شود كه اين هزينه‌اي را به پروژه اضافه مي‌كند. البته دو آيتم اسانسور و پكيج به صورت فاكتوري به قرارداد اضافه خواهند شد.

محمودزاده تاكيد كرد: تمام پروژه‌ها تك به تك بررسي شده‌اند تا از لحاظ قيمت با توجه به شرايط آن پروژه تعيين تكليف شوند. در اين قراردادها سود معقول و منطقي براي سازندگان ديده‌ شده‌ است.

وي درباره ميزان افتتاح‌هاي مسكن ملي در دولت دوازدهم اظهار داشت: در حال حاضر عددي نمي‌توان بيان كرد و اين موضوع بستگي به همكاري متقاضيان در واريز وجوه آورده هم دارد اما تلاش ما اين است كه تا پايان فرصت خدمت دولت يعني تقريبا در نيمه اول سال و ماهيانه در حوزه مسكن ملي افتتاح داشته‌ باشيم. در تمام دستگاه‌هاي زيربط در استان‌ها در اين باره ستاد ويژه‌اي تشكيل شده‌ است.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره مدت زمان ساخت اين پروژه‌ها گفت: حداكثر سال ساخت به شرط خوش‌حسابي متقاضيان چند ساله خواهد بود. ۱٫۵ تا ۲ سال مراحل اجرا بيشتر طول نمي‌كشد اما مشاهده شده براي پروژه‌اي فقط ۸ ماه زمان مي‌برد تا بتوان مجوزهاي لازم را براي ساخت اخذ كرد.

منبع: ايلنا

گزارش اشکال Top