تیرماه سقف جدید اجاره‌ها اعلام می‌شود/ زمان تحویل اولین مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: آمارهای بانک مرکزی درباره افزایش ۶ درصدی قیمت مسکن را قبول ندارم چرا که این آمار مربوط به تنها چند منطقه است و ارائه این آمار در بازار التهاب ایجاد می کند.

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه موضوع ارائه زمين مرغوب در قبال واحد مسكوني طرحي بود كه در سال گذشته مطرح شد، گفت: ما در سال گذشته اعلام كرديم كه اگر فرد و يا سازنده اي واحد مسكوني نيمه تمام يا واحد مسكوني ساخته شده آماده‌اي دارند در قالب طرح مسكن ملي واگذار كنند، ما با نرخ كارشناسي شده در ازاي آن زمين مرغوب شهري در اختيار آنها قرار مي‌دهيم تا دوباره ساخت و ساز داشته باشند.

او ادامه داد: در سال گذشته اعلام و فراخوان داديم و تعدادي هم در چند استان مراجعه و با ادارات كل راه و شهرسازي به توافق رسيدند كه اين اقدام را انجام دهند.

وزير راه وشهرسازي با بيان اينكه اولين واحدهاي مسكوني طرح اقدام ملي مسكن را در ارديبهشت ماه تحويل خواهيم داد، افزود: پيشرفت و سرعت واحدهاي طرح اقدام ملي مسكن منوط به آن است كه تعهدات مالي و آورده خود را طبق زمانبندي انجام دهند، چرا كه اگر متقاضي آورده خود را با تاخير پرداخت كند واحد مسكوني را به موقع تحويل نخواهند گرفت.

تيرماه سقف جديد اجاره‌ها اعلام مي‌شود
اسلامي بيان كرد: افزايش سقف اجاره بها براي سال ۱۴۰۰ در آغاز فصل اجاره كه در خرداد و تير ماه است تعيين مي شود.

او بيان كرد: ستاد ملي مقابله با كرونا در فصل اجاره سال گذشته اين سقف اجاره را تعيين كرد كه امسال هم در همان بازه زماني نرخ اجاره سال ۱۴۰۰ را نسبت به سال ۹۹ بررسي خواهد كرد.

وزير راه وشهرسازي توضيح داد: ۲۳۰ هزار خانواده سال گذشته وام وديعه مسكن دريافت كرده اند و براي امسال هم شرايط آن در ستاد ملي مقابله با كرونا بررسي خواهد شد.

وزير راه وشهرسازي بيان كرد: ملاك ما براي بررسي وضعيت بازار مسكن آمار واقعي است كه از كد رهگيري اخذ مي شود و ما در سال گذشته هم اولين آمار قيمتي مسكن در كشور را منتشر كرده ايم و طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين آمار به صورت فصلي منتشر مي شود.

او بيان كرد: آمار بانك مركزي و افزايش ۶ درصدي را قبول ندارم چرا كه اين آمار مربوط به تنها چند منطقه است و ارائه اين آمار در بازار التهاب ايجاد مي كند.

نامه وزير بهداشت در فضاي مجازي به دست ما رسيد!
وزير راه وشهرسازي با بيان اينكه نامه وزير بهداشت چند روز پيش در فضاي مجازي به دست ما رسيد و اين نامه خطاب به وزير كشور و ستاد ملي مقابله با كرونا بوده است، افزود: اين نامه بحث تجاري را تحت تاثير خود قرار نمي دهد و مربوط به مسافران است كه وارد ايران مي شوند.

او بيان كرد: امروز هر شخصي كه از هر يك از مبادي وارد ايران شود ملزم به داشتن تست pcr منفي بوده است.

اسلامي تاكيد كرد: به جز ۳۲كشور كه ورود مسافر ممنوع است از هر نقطه اي كه مسافر وارد مي شود طبق دستور العمل هاي بهداشتي مسافران كه پذيرش مي كنيم.

او توضيح داد: بايد براي انجام هر يك از دستورالعمل هاي بهداشتي به ايرلاين ها و بخش هاي مختلف بين الملل اطلاع دهيم كه مردم سر در گم نشوند.

گزارش اشکال Top